بهره برداری از نخستین سامانه هوشمند کشاورزی کشور در قم

۱۳۹۸/۱۰/۰۵ - ۲۳:۲۷:۰۷
کد خبر: ۹۴۱۷۳۷
بهره برداری از نخستین سامانه هوشمند کشاورزی کشور در قم
در راستای تسهیل امور مربوط به تشخیص آفات، سم پاشی و پایش زمین ڪشاورزی با استفاده از تڪنولوژی‌های پیشرفته برای افزایش بهره وری بخش کشاورزی سامانه جامع اگدرون توسط شتابدهنده تخصصی آراد افتتاح شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه این مراسم طی گفت‌وگویی با بیان لزوم نهادینه ساختن فرهنگ ایده پروری و علم باوری در بدنه دستگاه‌های اجرایی استان گفت: فکر و دانش در عصر دانایی عامل پیشران جوامع است و در این راستا مدیران استان باید حمایت حداکثری را از نخبگان  و نیروهای جوان و خلاق در اولویت کار خود قرار دهند .

استاندار قم ضمن دستور ایجاد کارت ویژه ملاقات بدون واسطه به مدیران مرکز تخصصی شتاب دهنده آراد، ایجاد مجامع مشورتی در حوزه‌های مختلف کاری را بعنوان بازوهای کمکی در ارائه راهکارهای عملیاتی دانست و افزود: با تعامل بخش‌های دولتی و خصوصی مسیر توسعه استان قطعا هموارتر خواهد شد .

مدیر تعاون روستایی استان قم نیز بر ضرورت استفاده از تکنولوژی پیشرفته در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: سامانه پایش هوایی با استفاده از سنسوری که زیر پهپاد نصب می‌شود، تصویر هوایی از مزرعه گرفته و گزارش کاملی به تولید کننده و کشاورز می‌دهد .

حسین کوه خضری اظهار کرد: کاهش آلودگی محیط زیست، کاهش مصرف آب تا 95 درصد، کاهش مصرف سم تا 40 درصد، کاهش ورود کشاورز و ماشین آلات به مزرعه از مهمترین مزایای استفاده از سامانه جامع اگدرون است.

وی کمک به توسعه کشاورزی از طریق بهینه سازی روش‌هایی که در گذشته کارآمد بوده و امروز کارایی خود از دست داده است را یکی از اهداف اصلی این تفاهم نامه دانست .

مجید هدایت‌جو مدیرعامل مرکز شتاب دهنده آراد نیز در این خصوص عنوان کرد: شتاب دهنده آراد سعی دارد با فراهم کردن فضای نوآوری و تفکر خلاق در استان قم و کم ریسک دوره ابتدایی شروع کسب و کار به تجاری سازی ایده‌ها کمک کند.

وی گفت: این مرکز که در حوزه هوا و فضا و هوشمند سازی بخش‌های کشاورزی فعال است، محلی برای توسعه فعالیت‌های 73نفر فعال در قالب تیم‌های استارت آپ در سه شیفت حوزه فناوری‌های جدید و عملیاتی است.

وی در ادامه در خصوص سامانه جامع اگدرون تصریح کرد: در حال حاضر هر 15 روز سه هزار هکتار از مزارع کشاورزی زیر پوشش این سامانه خواهد رفت و در صورت حمایت می‌تواند بیش از 30 هزار هکتار از مزارع استان را پایش و نسبت به سم پاشی آن اقدام کند.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری بین تعاون روستایی استان قم و مرکز تخصصی شتاب دهنده آراد امضا شد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز