مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم خبر داد

فعالیت ۲۳۰ دستگاه اتوبوس در قم/۱۰۴ اتوبوس برای معلولان و جانبازان مناسب سازی شد

۱۳۹۸/۱۰/۱۴ - ۱۴:۵۳:۲۶
کد خبر: ۹۴۵۵۵۷
فعالیت ۲۳۰ دستگاه اتوبوس در قم/۱۰۴ اتوبوس برای معلولان و جانبازان مناسب سازی شد
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: هم اکنون در قم 230 دستگاه اتوبوس فعال است که ۵۲ دستگاه جدید سال گذشته خریداری و به ناوگان اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، امیر یزدی  با اشاره به موضوع نوسازی ناوگان اتوبوسرانی گفت: به این منظور در نظر داریم تا 130 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر و به فروش برسانیم که از بهمن ماه امسال به فروش می رسند.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم بیان داشت: در این طرح قرار است که 50 درصد از هزینه خرید و نوسازی اتوبوسرانی توسط دولت تامین و بعد از فروش اوراق، این اقدام صورت گیرد.

وی گفت: با توجه به بالا بودن قیمت اتوبوس های درون شهری، تصمیم بر بازسازی و بهسازی اتوبوس ها گرفته شد که از ابتدای امسال 170 دستگاه اتوبوس در دستور کار قرار گرفت و بعد از آن 250 دستگاه اتوبوس بخش خصوصی نیز اقدام به بازسازی می شود.

یزدی گفت: هم اکنون در قم 230 دستگاه اتوبوس فعال است که 52 دستگاه جدید سال گذشته خریداری و به ناوگان اضافه شد و  ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز با تصویب شورایعالی ترافیک کشور درآینده نزدیک خریداری و به ناوگان قم اضافه خواهند شد.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: یکی از مشکلات شهر قم، استفاده از خودروهای شخصی به جای حمل و نقل عمومی است و خودرو محور شدن موجب شده تا استفاده از وسائل نقلیه عمومی کاهش یابد.

وی گفت: متاسفانه سفر با اتوبوس در قم از 18 درصد در سال گذشته به شش درصد در سال جاری کاهش یافته است و این درحالی است که باید ما به عدد 20 درصد می رسیدیم.

یزدی با اشاره به لزوم بهسازی و مناسب سازی اتوبوس ها برای استفاده معلولان و جانبازان گفت: 104 دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده اند که به راحتی از این امکان استفاده می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز