فعالیت ۳۴ هزار واحد صنفی مجوزدار در قم

۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۱:۲۰:۱۴
کد خبر: ۹۶۰۸۶۲
فعالیت ۳۴ هزار واحد صنفی مجوزدار در قم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در استان 34 هزار و 951 واحد صنفی مجوزدار وجود دارد که 20 هزار و 855 واحد در رسته توزیعی و خدماتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمود سیجانی با اشاره به وضعیت صدور مجوز برای واحدهای صنفی استان قم اظهار کرد: در 10 ماه نخست سال جاری سه هزار و 548 مجوز صنفی در رسته‌های تولیدی و فنی و توزیعی در استان با اشتغال زایی برای هشت هزار و 871  صادر شد.

وی ادامه داد: در استان قم 34 هزار و 951 واحد صنفی مجوزدار وجود دارد که 20  هزار و 855 واحد در رسته توزیعی و خدماتی و 14 هزار و 96 واحد هم در رسته تولیدی و فنی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: میزان سرمایه گذاری در بخش اصناف به صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی 100 میلیون تومان است و اشتغال زایی به ازای هر پروانه کسب در بخش اصناف 2.5 شغل است.

سیجانی با اشاره به صدور مجوز معافیت گمرکی در استان قم اظهار کرد: در 10 ماه نخست سال جاری 141 مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین آلات در استان به ارزش 351 میلیارد تومان برای واردات ماشین آلات جدید با تکنولوژی بالا با هدف راه اندازی خط تولید واحدهای صنعتی یا جایگزینی ماشین آلات قدیمی صادر شد.

وی ادامه داد: در 10 ماه نخست سال جاری 172 کارت بازرگانی در بخش تولیدی و 127 کارت بازرگانی در بخش تجاری در استان قم صادر شد و اکنون در مجموع تعداد کارت‌های بازرگانی 647 کارت است که 500 کارت بازرگانی مربوط به بخش تولیدی و 147 کارت بازرگانی مربوط به بخش تجاری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: در سال جاری یک شرکت مدیریت صادرات در استان با هدف تسهیل در صادرات با اشتغال زایی برای پنج نفر تشکیل شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز