معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما :

نقش صدا و سیما در سالم‌سازی فضای انتخابات تاثیر گذار خواهد بود

۱۳۹۴/۰۶/۲۳ - ۱۵:۱۶:۴۳
کد خبر: ۳۱۸۵۸۶
نقش صدا و سیما در سالم‌سازی فضای انتخابات تاثیر گذار خواهد بود
معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما گفت:نقش صدا و سیما را در سالم‌سازی فضای انتخابات و تشویق مردم برای حضور پای صندوق‌های رای بسیار مهم وتاثیر گذار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان  از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین رمضان موسوی‌مقدم ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد به نقش و جایگاه مهم شبکه‌های محلی اشاره و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای شبکه‌های محلی در کشور حفظ و احیای ظرفیت‌های فرهنگی فراوان در استان‌ها است، ضمن اینکه شبکه‌های استانی نقش بسیار مهمی در ایجاد همبستگی و همدلی در بین مردم مناطق مختلف دارند.

معاون امور مجلس و استانهای سازمان صدا و سیمای کشور با بیان اینکه سیستم TS۳ افتتاح شده و روی آن HD نصب شده که امشب قابل دریافت خواهد بود، ادامه داد: سیستم TS۳ ظرفیتی را به وجود می آورد که تعداد شبکه های دیجیتالی ما از ۲۰ به ۳۰ شبکه قابل افزایش خواهند بود.

حجت الاسلام موسوی مقدم  در رابطه با نقش رسانه ملی در انتخابات نیز گفت: صدا و سیما نقش بی بدیلی در سالم سازی، تبلیغ، تبیین و تشویق مردم در همه بخشهای حوزه انتخابات دارد.

وی مشترک بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را ویژگی انتخابات امسال دانست و افزود: این رسالت رسانه را سنگین تر می کند باید برنامه ریز و دقیقی انجام شود که این کار صورت گرفته و به تدریج فعالیت ها آغاز خواهند شد.

وی افزود: یکی از مهمترین اسناد بالادستی ما در سازمان صدا و سیما توجه به سند توسعه استانی در شبکه‌های استانی است و در واقع اولویت نخست در این شبکه‌ها باید پرداختن به مسایل استانی باشد و تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خوب در استان‌ها باید به وسیله شبکه‌های محلی به مردم معرفی شود.

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما داشتن شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی مختص هر استان را یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد: داشتن چنین ویژگی مهمی را در سطح دنیا فقط در کشور عزیزمان مشاهده می‌کنیم و از این شبکه‌ها انتظار داریم، به صورت تمام قد در خدمت استان خود باشند و در زمینه توسعه و پیشرفت استان‌ها فعالیت کنند.

وی به ظرفیت بالای فرهنگی استان لرستان و به ویژه ظرفیت غنی موسیقی استان لرستان اشاره و عنوان کرد: شبکه استانی لرستان توانسته است، به خوبی توانمندی بالای موسیقی لرستان را نمایان کند و نقش مهمی در معرفی آلات موسیقی قدیمی و منحصر لرستان داشته باشد.

موسوی‌مقدم با بیان اینکه 91 درصد جمعیت لرستان شبکه‌های تلوزیونی را به صورت دیجیتال دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: با افتتاح از طرح‌های زیرساختی که امروز در استان لرستان صورت گرفت، مردم لرستان از امشب می‌توانند، شبکه‌های دیجیتال را با کیفیت HD دریافت کنند.

این مسئول نقش صدا و سیما را در سالم‌سازی فضای انتخابات و تشویق مردم برای حضور پای صندوق‌های رای بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به برگزاری همزمان انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در سال‌جاری صدا و سیما نیز وظیفه سنگینی در ارتباط با این موضوع دارد که بر همین اساس برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و برنامه‌های ویژه انتخابات را طبق برنامه شاهد هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز