بخشدار معمولان:

۲۰ هکتار از جنگل و مرتع کوه های معمولان در آتش سوخت

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۴:۰۵:۰۹
کد خبر: ۳۲۳۹۹۷
۲۰ هکتار از جنگل و مرتع کوه های  معمولان در آتش سوخت
بخشدار معمولان گفت: بر اثر دو آتش سوزی جداگانه در کوه های این بخش 20 هکتار از جنگل و مرتع معمولان طعمه حریق شد.

بخشدار معمولان گفت: بر اثر دو آتش سوزی جداگانه در کوه های این بخش 20 هکتار از جنگل و مرتع معمولان طعمه حریق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از لرستان ، عباس محمودی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر افزود: این آتش سوزی در دو منطقه، کوه چوک سبزعلی  و کوه لاهور روستای بن تومان بخش معمولان به وقوع پیوست .

وی گفت: نخستین آتش سوزی در کوه های اطراف روستای چوک سبز علی در ساعت 20 سه شنبه هفته گذشته آغاز شد و هشت صبح چهارشنبه یکم مهر ماه پس از 12 ساعت مهار شد .

وی افزود: آتش سوزی در نقطه دیگر این کوه ساعت 8 صبح چهارشنبه یکم مهر ماه جاری آغاز و ساعت چهار بامداد شنبه چهار مهر  پس از 44 ساعت مهار شد .

وی با بیان این که آتش سوزی مدام نبوده بلکه به صورت مقطعی انجام گرفته است گفت: آتش سوزی در کوه دوم در ساعت 11 روز شنبه چهارم مهر ماه جاری در ارتفاعات روستای بن تومان دو در کوه لاهور آغاز و تا چهار بامداد امروز (دوشنبه) مهار شد .

وی افزود: این آتش سوزی به علت وسعت زیاد منطقه ، صعب العبور بودن و باد شدید عملیات اطفای حریق را با مشکل مواجه کرد .

بخشدار معمولان گفت: نیروهای منابع طبیعی ، شهرداری ، بخشداری معمولان  و نیروهای محلی وارد منطقه شده و به مهار آتش سوزی پرداختند .

جواد صیاد منصور که در عملیات اطفای حریق شرکت داشت به خبرنگار ایلنا گفت: یک هفته است که در کوه های معمولان با دستان خالی و شاخ و برگ درختان اقدام به خاموش کردن آتش نموده ایم .

وی افزود: آیا برای مسئولان استان یک هفته آتش سوزی در بخش معمولان شهرستان پلدختر کافی نبود حتما باید تمام جنگل ها و مراتع منطقه به خاکستر تبدیل شوند بعد به فکر چاره بیافتند و بالگرد را به منطقه اعزام کنند.

محمد بابایی با بطری آب معدنی اقدام به خاموش کردن آتش می کرد به خبرنگار ایلناگفت:  به علت نبود امکانات اطفای حریق ، مجبوربه خاموش کردن آتش با بطری آب معدنی که برای استفاده خودمان حمل کردیم ، شدیم و نگذاریم درختان بلوط با قدمت یک قرن در جلوی چشمانمان به خاکستر تبدیل شود.

رئیس اداره محیط زیست پلدختر گفت: آتش سوزی های اخیر خسارت سنگین و جبران ناپذیری را به اکوسیستم منطقه وارد کرد و گونه های گیاهی و جانوری را از بین برد .

امیر رضا محمدی نژاد افزود: در آتش سوزی های اخیر در بخش معمولان باعث بانودی گرازها ، کبک و تیهو در این منطقه شد وگونه های جانوری در این منطقه از بین رفته اند .#

پلدختر – خبرگزاری برنا:احسان مهرابی

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز