در کمیسیون اجتماعی؛

طرح معافیت سربازان دانشجویان کشتیرانی بررسی می‌شود

۱۳۹۴/۰۲/۲۰ - ۱۱:۴۹:۵۳
کد خبر: ۲۸۳۸۱۴
نمایندگان با فوریت طرح معافیت سربازان دانشجویان کشتیرانی مخالفت کرده و این طرح را برای بررسی به صورت عادی به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند.

نمایندگان در نشست علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی فوریت طرح اصلاح ماده 9 قانون خدمت وظیفه عمومی با یک فوریت این طرح با 96 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 20 رأی ممتنع از مجموع 217 نماینده حاضر در صحن مخالفت کردند که براساس آئین نامه داخلی مجلس، طرح مذکور در کمیسیون اجتماعی به صورت عادی بررسی خواهد شد.

در نشست امروز محمد حسین دهدشتی به عنوان طراح طرح اصلاح ماده 9 قانون خدمت وظیفه عمومی گفت: قطعا باید بومی سازی ناوگان دریایی کشور در دستور کار قرار گیرد، البته براساس آمارها ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی در خاورمیانه رتبه اول و در دنیا در جایگاه‌های نخست قرار دارد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در تمام دنیا برای تامین منابع انسانی حاضر در ناوگان‌های کشتیرانی قوانین بسیاری وجود دارد، البته در ایران نیز قوانینی در این رابطه تصویب شده بود اما در سال 90 قانون مربوطه لغو شد که این موضوع موجب کاهش انگیزه جوانان برای حضور در ناوگان‌های دریایی شد.

وی در تشریح طرح مذکور گفت: براساس این طرح جوانان با استفاده از مقوله امریه می‌توانند به جای گذراندن دوران سربازی با تعهد 10 ساله در ناوگان‌های دریایی فعالیت کنند.

دهدشتی با اشاره به مشکل کمبود نیرو در ناوگان‌های کشتیرانی گفت: در صورتی که اقدامی صورت نگیرد تا 5 سال آینده ناوگان دریایی کشور باید از نیروهای خارجی استفاده کند.

براساس ماده 9 قانون خدمت وظیفه عمومی دانشجویان دوره چهارساله آموزشی شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به شرط سپردن تعهد و انجام 10سال خدمت دراین شرکت پس ازطی دوره آموزش مقدماتی و تخصصی درنیروی دریائی وبر روی عرشه ناوهای نیروی دریائی از انجام بقیه خدمت دوره ضرورت معاف خواهند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز