لاریجانی در نشست مشترک با رئیس مجلس سنای اسپانیا:

همکاری‌های ایران و اسپانیا می‌تواند راهگشای مشکلات تروریستی باشد

۱۳۹۶/۰۵/۱۵ - ۱۳:۴۶:۱۸
کد خبر: ۵۹۶۵۳۱
همکاری‌های ایران و اسپانیا می‌تواند راهگشای مشکلات تروریستی باشد
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همکاری‌های دو کشور ایران و اسپانیا می‌تواند راهگشای حل بحران منطقه و مشکلات تروریستی باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی لاریجانی  در نشست خبری مشترک با رئیس مجلس اسپانیا ضمن خوشامدگویی به وی و هیأت همراهش گفت: در نشستی که با رئیس مجلس سنای اسپانیا داشتیم مذاکرات دو جانبه‌ای شکل گرفت که فرصت خوبی برای صحبت کردن و حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور را فراهم کرد.

وی ادامه داد: کشور اسپانیا از کشورهای مهم اتحادیه اروپاست که ما سابقه طولانی در زمینه ارتباط با این کشور داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:در این جلسه در خصوص محورهای همکاری توسعه‌ای بین دو کشور صحبت کردیم، در زمینه حمل و نقل ریلی، سرمایه‌گذاری انرژی مخصوصا انرژی‌های پاک و گردشگری بین دو کشور مطرح شد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه امکانات خوبی وجود دارد، گفت: می‌توانیم با همکاری شرکت‌های ایرانی زمینه فعال شدن همکاری‌های بین دو کشور را فراهم کنیم.

وی با اشاره به بحران‌های منطقه از جمله مشکلات تروریستی تأکید کرد: همکاری‌های دو کشور می‌تواند راهگشای بحران منطقه و مشکلات تروریستی باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رئیس مجلس سنای اسپانیا در زمینه همکاری‌های پارلمانی به تشکیل گروه‌های کاری تأکید داشت که این موضوع پیگیری خواهد شد و امیدواریم سفر موفقی به ایران داشته باشند.

ییو گارسیا اسکودرو رئیس مجلس سنای اسپانیا در ادامه نشست خبری گفت: بنده به عنوان نماینده دولت اسپانیا در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت کردم که می‌توانیم امکانات بین دو کشور را فعال کنیم.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم همکاری‌های خوبی با ایران داشته باشیم و در همین زمینه امروز صبح با وزیر امور خارجه، رئیس سازمان میراث فرهنگی سپس رئیس جمهور و اکنون با دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات و مذاکره کردیم.

رئیس مجلس سنای اسپانیا: ایران استحقاق جایگاهش را دارد

اسکودرو با اشاره به ملاقات با روحانی عنوان کرد: در این نشست تبریکات صمیمانه دولت اسپانیا را در خصوص پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری که ماحصل رویکرد اعتدالی و اصلاحی او است را ابلاغ کردیم.

رئیس مجلس سنای اسپانیا با تأکید بر اینکه وضعیت اقتصادی اسپانیا مانند ایران در چند سال اخیر رو به بهبود آشکار است، گفت: نرخ رشد اقتصادی اسپانیا دو برابر متوسط رشد نرخ اتحادیه اروپا بوده و به همین جهت می‌توانیم در زمینه همکاری و مشارکت روند بهتر و مناسب‌تری داشته باشیم.

وی با اشاره به نشست خود با رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این نشست به گسترش زمینه همکاری انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل و نقل ریلی، گردشگری و زمینه‌های دیگر تأکید شد و همچنین می‌توانیم در خصوص همکاری برای مبارزه با تروریست فعال شویم.

رئیس مجلس سنای اسپانیا با بیان اینکه می‌تواند همکاری‌های پارلمانی خوبی بین دو کشور شکل بگیرد، گفت: سفر امروز بنده به تهران و سفر وزیر امور خارجه اسپانیا در ماه اکتبر به ایران و انجام ملاقات‌ها و دیدارها می‌تواند زمینه‌ مساعدتری برای افزایش مناسبات بین دو کشور فراهم کند.

اسکودرو ضمن تشکر از دعوت دکتر لاریجانی برای حضور هیأت اسپانیا در مراسم تحلیف اظهار داشت: مراسم بسیار خوب تحلیف به صورت شایسته و درخشان برگزار شد.

رئیس مجلس سنای اسپانیا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه حضور گسترده مقامات عالیرتبه کشورهای خارجی در مراسم تحلیف را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: ایران در شرایط مناقشه‌آمیز جهان جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داده است که متأثر از سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی و رویکرد اصلاحی و اعتدالی است بنابراین ایران استحقاق جایگاه خود را دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز