عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی:

ممنوعیت واردات خودرو به بهانه انحصاری‌تر کردن بازار است/ عرضه و تقاضا خودرو دارای گپ است

۱۳۹۷/۱۰/۰۱ - ۰۵:۲۰:۲۷
کد خبر: ۷۹۰۳۶۷
ممنوعیت واردات خودرو به بهانه انحصاری‌تر کردن بازار است/ عرضه و تقاضا خودرو دارای گپ است
عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: عرضه و تقاضای خودروهای داخلی به قدری نیست که واردات خودرو به تولید داخلی ضربه بزند.

«بهرام پارسایی»، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزای برنا درخصوص وضعیت خودروهای دپو شده در گمرک گفت: سهم کل خودروهای وارداتی در بازار زمانی که تعرفه واردات خودرو 55درصد، تعرفه خودروهای هیبریدی زیر5 درصد و قیمت دلار نیز پایین بود، فقط 5 درصد بود.

وی با تاکید بر اینکه واردات خودرو هیچ لطمه ای به خودروسازی داخلی ما وارد نمی‌کند، افزود: خودروسازان ما حتی قبل از ممنوعیت واردات خودرو نتوانسته بودند به تعهدات خود عمل کنند. عرضه و تقاضای خودروهای داخلی به قدری نیست که واردات خودرو به تولید داخلی ضربه بزند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فقط به بهانه انحصاری‌تر کردن بازار، ممنوعیت واردات خودرو اعمال شد. واردات خودرو زمانی می تواند به تولید داخلی لطمه وارد کند که مشتریان خودروهای داخلی به سمت خودروهای وارداتی بروند.

پارسایی تصریح کرد: عرضه و تقاضا در خودروهای داخلی رعایت نمی شود. زمانی که سایپا سایت ثبت نام را برای 20 هزار خودرو باز می کند و در حالی که نزدیک به 1 میلیون نفر متقاضی داریم، واضح است که عرضه و تقاضا در این بخش گپ بزرگی دارد.

وی با بیان اینکه حتی اگر تعرفه ممنوعیت را از خودروهای وارداتی بردارند خودروسازان داخلی نمی‌توانند جوابگوی متقاضیان باشند، افزود: دلیل موجهی وجود ندارد و فقط می خواهند فضای خودروسازی را انحصاری تر کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز