بوشهر در آستانه گرمای ۵۰ درجه

۱۳۹۹/۰۳/۱۲ - ۱۳:۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۰۰۹۶۳۰
بوشهر در آستانه گرمای ۵۰ درجه
هواشناسی بوشهر پیش‌بینی کرد اواخر هفته دما در مناطق غیر ساحلی به آستانه ۵۰ درجه سانتیگراد برسد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در روز‌های آینده دمای هوا در استان روند افزایشی خواهد داشت و در اواخر هفته در برخی از روز‌ها در مناطق غیر ساحلی دما به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس (سانتیگراد) خواهد رسید.

زهرا راستگو افزود: در شبانه روز گذشته نیز برازجان و اهرم ۴۷ درجه گرم‌ترین شهر‌های استان بودند.

او ادامه داد: همچنین بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از ظهر امروز سرعت وزش باد‌های شمال غربی در مناطق شمالی استان افزایش می‌یابد و به سبب آن سواحل شمالی تا حدودی متلاطم پیش بینی می‌شود. در ساعاتی از بعد از ظهر امروز تا اوایل شب نیز با افزایش ابر در ارتفاعات شرقی استان، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی نیز در این مناطق دور از انتظار نیست.

پیش بینی ۲۴ ساعته وضعیت جوی و دریایی استان

سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر آسمان را تا پیش از ظهر فردا، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی پیش‌بینی کرد و گفت: در روز شاهد وزش باد خواهیم بود و برای ارتفاعات شرقی افزایش ابر با احتمال رخداد ناپایداری جوی و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

راستگو افزود: جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی استان، شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ و امروز گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در مناطق جنوبی استان جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او عنوان کرد: ارتفاع موج هم ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در ساعاتی از وقت امروز در سواحل شمالی و مرکزی گاهی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۵:۴۳ دقیقه بامداد، جزر اول ساعت ۱۱:۴۹، مد دوم ساعت ۱۷:۱۲ و جزر دوم ساعت ۲۳:۲۲ است.

نظر شما
پرونده ویژه