هشدار هواشناسی بوشهر برای تندباد و طوفانی شدن دریا

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۱:۰۲:۰۷
کد خبر: ۱۰۳۹۹۳۳
هشدار هواشناسی بوشهر برای تندباد و طوفانی شدن دریا
هواشناسی استان بوشهر درباره وزش باد به‌نسبت شدید و شدید و طوفانی شدن دریا از ظهر پنج‌شنبه تا پایان روز جمعه هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری برنا؛ مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد از ظهر فردا پنج شنبه (۱۶ مرداد)  با افزایش سرعت وزش باد‌های به‌نسبت شدید و شدید شمالی، خلیج‌فارس مواج و متلاطم می‌شود.

فرج‌الله شکوهی‌پور با بیان اینکه این وضعیت تا پایان روز جمعه ادامه دارد افزود: پیش‌بینی می‌شود ارتفاع موج دریا در ساعاتی به دو متر هم برسد که بر این اساس نسبت‌به تردد شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری هشدار داده می‌شود.

او عنوان کرد: شدت وزش باد بیشتر در سواحل مرکزی و جنوبی استان خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان ادامه داد: همراه با وزش باد، خیزش گرد و خاک در برخی نقاط دور از انتظار نیست.

او با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا فردا گفت: آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در ساعاتی وزش باد و در برخی نقاط همراه با گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور افزود: جهت وزش باد امروز بیشتر شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از ظهر فردا شمال غربی تا غربی با سرعت ۱۲ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

او ادامه داد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ و در فراساحل تا ۱۵۰ سانتیمتر و از ظهر فردا به‌تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۱۷ بامداد، مد اول ساعت ۰۹:۳۸ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۷:۱۴ دقیقه و مد دوم ساعت ۲۳ خواهد بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز