طرح‌های محصول‌محور دارای ظرفیت تجاری‌سازی حمایت ویژه می‌شوند

۱۴۰۱/۰۶/۲۰ - ۰۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۵۵۷۴
طرح‌های محصول‌محور دارای ظرفیت تجاری‌سازی حمایت ویژه می‌شوند
رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: طرح‌های محصول‌محوری که دارای ظرفیت تجاری سازی باشند، حمایت ویژه می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛حمیدرضا بنفشه در بازدید از مرکز رشد فناوری فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: براساس شعاری که ابتدای سال، رهبر معظم انقلاب اعلام فرمودند؛ بر همه تکلیف شده است تا در زمینه تولید، دانش بنیان و کارآفرینی هر آنچه در توان دارند، به کار گیرند.

وی ادامه داد: هم اکنون این آمادگی وجود دارد تا طرح‌های محصول محوری که در بازه زمانی کوتاه با دریافت امتیاز‌های مورد نیاز می‌توانند وارد بازار شوند، حمایت ویژه شوند.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با بیان اینکه تسهیل در ارائه مجوز‌ها نیز در برنامه دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت قرار دارد، گفت: در نشست اخیر که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، وی موکدا بر تسریع صدور مجوز‌ها و پروانه‌های فعالیت تاکید کرد تا با هدف توسعه و رشد فناوران، موانع حوزه سلامت رفع شود.

سیدحمید خویی رئیس مرکز رشد واحد‌های فناوری فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این بازدید گفت: ایران پنجمین کشور دنیاست که به فناوری زیست دارویی دست یافته است، تاکنون شرکت‌های مستقر در مرکز رشد، بیش از ۸۰ محصول ارزشمند را به بازار عرضه کرده اند و این محصولات موجود است.

وی افزود: به طور میانگین ۱۲ شرکت سالانه در فضایی بیش از ۱۱ هزار متر در مرکز رشد مستقر هستند؛ ۷۰۰ متر اتاق تمیز در مرکز رشد وجود دارد و ۷۶۰ متر اتاق تمیز در حال ساخت است که با استاندارد‌های جدید برای استقرار شرکت‌های شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده است.

رئیس مرکز رشد واحد‌های فناوری فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه نباید از مراکز رشد انتظار درآمدزایی داشت، ادامه داد: ضروری است این نگاه به مراکز رشد به رویکرد حمایت‌گرانه تغییر یابد، هم اکنون مراکز رشد به علت دریافت نکردن حمایت‌های لازم به سوی درآمد زایی متمایل شده‌اند.

رضا فریدی مجیدی مدیر توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیز بر لزوم جذب حمایت‌های بیشتر تاکید کرد و گفت: در کمیته فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران که متشکل از روسای مراکز رشد هستند، حمایت‌هایی در نظر گرفته شده است، ولی برای رشد و توسعه‌ای که شایسته نام‌گذاری امسال باشد نیازمند توجه و اختصاص امتیاز و حمایت‌های بیشتر است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز