۸۶ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز راه اندازی می‌شود

۱۴۰۱/۰۶/۲۸ - ۲۰:۳۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۱۵۹
۸۶ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز راه اندازی می‌شود
هم‌اکنون از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی البرز ۱۶۶ واحد در بخش دانش‌بنیان با میزان اشتغال ۱۴ هزار نفر در حال فعالیت هستند که بر همین اساس البرز رتبه سوم کشوری را از نظر تعداد واحد‌های دانش‌بنیان دارد.
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا؛ در حال حاضر ۸۶ شرکت دانش‌بنیان در استان البرز جواز تأسیس خود را دریافت و هم‌اکنون در دست ساخت هستند. یکی از محور‌های فعالیت سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز در سال جاری احصاء و شناسایی واحد‌های دانش‌بنیان است، بر همین اساس با راه‌اندازی این تعداد واحد با سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومان زمینه اشتغال ۶ هزار نفر فراهم می‌شود.
 
تعداد زیادی از این واحد‌های دانش‌بنیان از اواخر سال گذشته و تا به امروز و با حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت مردمی سیزدهم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جواز کسب خود را دریافت کردند.
 
همچنین هم‌اکنون از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی البرز ۱۶۶ واحد در بخش دانش‌بنیان با میزان اشتغال ۱۴ هزار نفر در حال فعالیت هستند که بر همین اساس البرز رتبه سوم کشوری را از نظر تعداد واحد‌های دانش‌بنیان دارد.
 
پیش‌ازاین تعداد شرکت‌ها دانش‌بنیان در استان البرز به عدد ۳۴۵ رسیده بود که از حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته و سخت‌افزار‌های برق و الکترونیک، لیزر و فوتونیک بیشترین استقبال صورت گرفت بود.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز