برگزاری نشست مدیر روابط بین المللی واحد بین الملل دانشگاه با رایزن فرهنگی سفارت چین

۱۴۰۱/۰۶/۲۹ - ۱۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۹۳۸۵
برگزاری نشست مدیر روابط بین المللی واحد بین الملل دانشگاه با رایزن فرهنگی سفارت چین
نشست مشترک مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی و جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با رایزن فرهنگی سفارت جمهوری خلق چین روز دوشنبه 28 شهریورماه در سالن شورای دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ در ابتدای این جلسه دکتر علّامه مدیر همکاری‌های علمی بین المللی و رئیس واحد بین‌الملل دانشگاه ضمن خوشامدگویی به رایزن فرهنگی سفارت جمهوری خلق چین و هیات همراه به معرفی اجمالی دانشگاه تربیت مدرس و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه این دانشگاه پرداخت.
وی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت های موجود به ویژه پیوستن جمهوری اسلامی ایران به سازمان شانگهای جهت گسترش روابط بین دو کشور تاکید کرد.
دکتر علامه با اشاره به چند مورد تفاهم نامه موجود بین دانشگاه تربیت مدرس با دانشگاه های چین درخواست کرد تا سفارت جمهوری خلق چین برای تمدید این تفاهم نامه ها و همچنین عملیاتی شدن آنها پشتیبانی و حمایت لازم را به عمل آورند.
در ادامه دکتر علامه با اشاره به دستور جلسه، محورهای این نشست را در 4 مورد شامل پیشنهاد ملاقات ریاست دانشگاه تربیت مدرس با سفیر چین در تهران، پیشنهاد تاسیس دپارتمان زبان و ادبیات چین در دانشگاه تربیت مدرس، گزارش همکاری ها در زمینه علم و فناوری و ارتباط با سازمان ها و موسسات علمی همکاران دانشگاه تربیت مدرس با چین و بررسی وضعیت دانشجویان و فارغ التحصیلان تبعه چین در دانشگاه تربیت مدرس ارائه نمود.
در ادامه جو زی هاو (رایزن فرهنگی چین) نظرات و دیدگاه های خود را در خصوص دانشگاه تربیت مدرس و توانمندی های این دانشگاه ارائه کرد و از پیشنهاد گسترش همکاری ها استقبال نمود.
دکتر علامه همچنین ضمن ابلاغ سلام رییس دانشگاه تربیت مدرس به سفیر چین و همکاران در تهران، پیشنهاد دیدار رئیس دانشگاه تربیت مدرس را با سفیر چین در تهران مطرح کرد.
رایزن فرهنگی سفارت چین نیز ضمن ابراز خوشحالی از پیشنهاد دکتر علامه،  اظهار داشت که اقدام لازم جهت برگزاری جهت هماهنگی و تنظیم این ملاقات را انجام خواهند داد.
جو زی هاو در خصوص راه اندازی دپارتمان زبان و ادبیات چین در دانشگاه تربیت مدرس ، آمادگی سفارت چین را  جهت تامین استاد و همچنین ایجاد ارتباط با دانشگاه های قوی در زمینه زبان و ادبیات و  هرگونه کمک دیگر به تاسیس این دپارتمان در دانشکده علوم انسانی اعلام کرد.
درادامه پیشنهاد شد تا با هماهنگی دانشکده علوم انسانی، اقدام لازم و سریع جهت تنظیم و ارسال تقاضای تاسیس گروه مربوطه به دانشگاه و وزارت متبوع ارائه شود تا در اولین فرصت مجوز تاسیس رشته و گروه اخذ گردد.
در ادامه نشست دکتر خواجه و دکتر مهدوی‌نژاد با اشاره به همکاری های علمی و تحقیقاتی میان دو کشور به ارائه تجربیات موفق خود در همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی کشور چین پرداخته و از اجرای طرح های مشترک اظهار رضایت کردند. همچنین پیشنهاد شد تا سازمان ها و موسسات جهت اخذ گرانت های پژوهشی به اعضای هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس معرفی شود.
دکتر بخشی معاون آموزشی واحد بین‌الملل نیز در این نشست آماری از دانشجویان و فارغ التحصیلان تبعه چین از دانشگاه تربیت مدرس ارائه کرد و خواستار حمایت و مساعدت سفارت چین در جذب دانشجویان چینی شد.
در ادامه پیشنهاد شد تا علاوه بر زبان و ادبیات فارسی از جذب دانشجو در سایر رشته ها و گرایش ها بخصوص علوم انسانی و هنر و معماری حمایت شود.
 نشست رایزان فرهنگی سفارت چین و هیات همراه در ادامه پیشنهاد کردند علاوه بر فعالیت های مطرح شده، از عضویت دانشگاه تربیت مدرس در اتحادیه دانشگاه های کشورهای 'جاده ابریشم' حمایت کنند. همچنین پیشنهاد شد تا اتحادیه دانشگاه های برتر کشور چین و ایران تاسیس شود.
در بخش پایانی جلسه نیز رایزن فرهنگی سفارت چین در ایران ضمن جمع‌بندی و ارائه اطلاعاتی از برخی دانشگاه‌های کشور چین نسبت به پیگیری درخواست‌ها بویژه دیدار سفیر چین با رییس دانشگاه تربیت مدرس و همچنین ایجاد بخش زبان چینی و تمدید تفاهم نامه ها قول مساعد داد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز