مدل جدید صرفه جویی در انرژی برق

۱۴۰۱/۰۷/۱۸ - ۱۷:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۳۸۴۹۵۶
مدل جدید صرفه جویی در انرژی برق
عارضه یابی خطوط و موتورهای برق کمک می‌کند تا میزان هدررفت برق و انرژی به شکل چشم‌گیری کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ کنترل موتورهای الکتریکی ابزار اصلی برای تعمیرات پیشگویانه و جلوگیری از توقف های ناخواسته ناشی از خطا در ماشین‌های الکتریکی محرکه‌های صنعتی است و آنالیز الکتریکی، تست عایقی، آنالیز حرارتی و آنالیز ترموگرافی از جمله روش‌های پایش پیشگیرانه است که می‌تواند مانع خرابی خطوط انتقال نیز شود.
رضا مهری عضو هیات مدیره شرکت یکتا بهینه توان افزود: پایش وضعیت از طریق مشاهده سیگنال‌های جریان و ولتاژموتور و همچنین ترموگرافی و ارتعاشات مکانیکی انجام می‌شود. هر یک از اشکالات مکانیکی و الکتریکی متداول ماشین‌های الکتریکی و خطوط تاثیری خاص روی شکل موج های اندازه گیری شده دارند و با تحلیل شکل موج ها، می توان آنها را شناسایی کرد.
در پایش الکتریکی جریان موتورهای الکتریکی، با ثبت جریان و ولتاژ فازهای استاتور و تحلیل مشخصه های آن، به خوبی می توان اغلب خطاهای متداول در موتورهای الکتریکی و خطوط را شناسایی کرد.
با استفاده از تکنیک عارضه یابی می‌توان عیوب موجود در روتور، استاتور، فاصله هوایی و سایر قسمت‌های مکانیکی را شناسایی و از بروز خسارت های بیشتر جلوگیری کرد. بدین منظور رفتار جریان و ولتاژ موتور در شرایط مختلف کارکردی ثبت و داده‌ها و تحلیل می شوند .

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز