برگزاری نشست همکاری کمیته امداد و جهاددانشگاهی

۱۴۰۱/۰۷/۲۶ - ۱۶:۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۳۸۸۰۱۰
برگزاری نشست همکاری کمیته امداد و جهاددانشگاهی
در نشست دانش‌افزایی و راهبری طرح‌های ملی و اشتغال محور همکاری کمیته امداد و جهاددانشگاهی برای ایجاد و توسعه مشاغل جدید و پایدار موردبحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و فناوری خبرگزاری برنا؛ در این نشست دکتر محمدصادق بیجندی  معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی با اشاره بستر و زمینه خوب همکاری جهاددانشگاهی و کمیته امداد گفت: این دو نهاد انقلابی اهداف مشترکی دارند و آن ارائه خدمت به جامعه و توانمندسازی آنهاست.

وی با تصریح اینکه مراکز کمیته امداد در سراسر کشور همکاری خوبی با مراکز آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی دارند افزود: خوشبختانه مجموعه کمیته امداد از خدمات جهاددانشگاهی رضایت خوبی دارند، اما جهاددانشگاهی به دنبال آن است که خدمات مهارتی، آموزشی و کارآفرینی باکیفیت و مؤثرتری به جامعه عزیز مددجو در کمیته امداد ارائه نماید چراکه مددجویان امداد همواره در کنار انقلاب و ارزش‌های آن هستند.

معاون آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی بر زمینه‌های دو مجموعه اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی به عنان یک‌نهاد توسعه‌ای درزمینه فری لنسرینگ، ایجاد مراکز رشد و توسعه دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری، ارائه خدمات آموزشی حرفه‌ای و باکیفیت، مبتنی بر مشاغل آینده، توسعه زنجیره ارزش‌ها، توسعه مراکز نوآوری و شتابدهی کسب‌وکار می‌تواند همکاری خوبی داشته باشد

جهاددانشگاهی فاصله دانش و ایجاد اشتغال را به حداقل رسانده است. مدیر اجرایی فرآیند آموزش و مشاوره شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز با اشاره به کار و راه ایجاد اشتغال سخت است گفت: باافتخار اعلام می‌کنیم نهاد انقلابی جهاددانشگاهی فاصله دانش و ایجاد اشتغال را به حداقل رسانده است و توانسته در ایجاد و توسعه اشتغال به‌ویژه اشتغال دنش آموختگان بسیار موفق عمل نماید.

مهندس صابر صدرایی گفت : کمیته امداد در سال ۱۴۰۱ اشتغال ۵۰۰ هزارنفری را هدف‌گذاری کرده که همه این شغل‌ها با نگاه مهارتی و آموزشی اجرایی و محقق می‌شود و در این زمینه جهاددانشگاهی یکی از نهادهای اصلی در بحث مهارت‌آموزی و آموزش است.

مهندس صدرایی با اشاره به اینکه جهاددانشگاهی یک‌نهاد علمی و دانشی طی دهه‌ها و سال‌ها در زمینه آموزش‌های مهارتی برای جامعه هدف کمیته امداد به‌ویژه در بحث دانش‌آموختگان دانشگاهی بوده است گفت: جهاددانشگاهی یک‌نهاد علمی، پژوهشی و اجرایی است و توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خوبی در حوزه دانش‌بنیان، توسعه استارت آپ ها و اشتغال دانش‌آموختگان دارد  و ما تلاش می‌کنیم از این توان برای توسعه هر چه بیشتر اشتغال برای مددجویان و جوانان جویای کار جامعه بزرگ امداد استفاده کنیم.

وی بر پیگیری  دو مدل نظام هدایت شغلی و نظام راهبری شغلی در کمیته امداد اشاره و تصریح کرد: در هر دو مدل که هدف آن ایجاد و توسعه اشتغال برای جامعه هدف کمیته امداد و خانواده‌های آنهاست، جهاددانشگاهی نقش مهمی دارد.

وی توضیح داد: در مدل اول اگر امکاناتی در اختیار مددجویان قرار بگیرد این‌ها می‌توانند به استقلال و توانمندی شغلی برسند؛ در این زمینه جهاددانشگاهی و سازمان فنی و حرفه‌ای می‌توانند به ما کمک کنند. همچنین در این زمینه از ظرفیت‌های مراکز و بنگاه‌های کاریابی  استفاده می‌شود.

مهندس صدرایی تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی به مددجویان کمیته امداد سبب توانمندسازی مددجویان در حرفه‌های گوناگون و دستیابی به شغلی پایدار و مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی می‌شود که این مشارکت سبب ارتقا  درآمد و رشد اقتصادی می‌شود.

وی ادامه داد: در نظام راهبری شغلی که از سال ۱۳۹۷ وارد برنامه‌های کمیته امداد شد سعی شده با توجه به تحولات بازارکار و تغییرات شغلی با توجه به توسعه مشاغل آینده با نگاه زنجیره ارزش وارد کار شویم و تلاش کردیم در این زمینه از توان جهاددانشگاهی در بحث توسعه زنجیره ارزش استفاده کنیم چراکه در این زمینه نیازمند همکاری و مساعدت نهادهای دیگر مثل جهاددانشگاهی هستیم.

مدیر اجرایی فرآیند آموزش و مشاوره شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) از ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در نیمه اول سال جاری خبر داد و اعلام کرد: تلاش می‌کنیم با مشاوره، مهارت‌آموزی، آموزش، مراکز کاریابی و بنگاه‌های اقتصادی و شغلی،  توسعه زنجیره ارزش و سایر بسترها و زمینه‌های موجود بتوانیم ۵۰۰ هزار شغل موردنظر را محقق کنیم.

وی در این نشست جزئیات حمایت از شرکت‌ها و دستگاه‌ها و بنگاه‌هایی که در بحث آموزش و اشتغال با کمیته امداد همکاری می‌کنند را تشریح کرد.

مدیر اجرایی فرآیند آموزش و مشاوره شغلی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به زمینه‌های خوبی همکاری پیشین کمیته امداد و جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: احیاء و راه‌اندازی زنجیره‌های ارزش رابطه تنگاتنگی با جهاددانشگاهی داریم که صرفاً آموزش و مهارت نیست بلکه ظرفیت‌های بسیار بیشتری در این نهاد وجود دارد که با جدیت این همکاری‌ها دنبال می‌کنیم.

مهندس صدرایی با اشاره زمینه‌های فراوان همکاری کمیته امداد و جهاددانشگاهی تصریح کرد: فریلنسرینگ،زنجیره‌های نوغان، صنایع‌دستی، گیاهان دارویی، راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان، مشاغل نوین، پارک‌ها و مراکز رشد علم و فناوری، برون‌سپاری‌ها و … زمینه‌های خوب همکاری دو مجموعه است.

در این نشست همچنین دکتر جهانی کارشناس مسئول طرح‌های اشتغال نیز بخشی از زمینه‌های همکاری در حوزه برون‌سپاری را تشریح کرد.

به گزارش بازارکار  در نشست “دانش‌افزایی و راهبری طرح‌های ملی و اشتغال محور”که با حضور ۱۳۰ مدیر جهاددانشگاهی از سراسر کشور برگزار شد؛  سیاست‌ها، مأموریت‌ها ظرفیت‌ها و برنامه‌های آتی  معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی به مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف  تشریح می‌شود.

در این نشست مهندس احمد حسین سلگی  مدیرکل دفتر نیازسنجی و پروژه‌یابی آموزشی جهاددانشگاهی، دکتر حمزه زاده  رئیس جهاددانشگاهی واحد شهید بهشتی در زمینه توسعه اقتصاد مراقبتی و پزشکی و دکتر ارزیده در زمینه توسعه مشاغل جدید، دکتر مهری السادات موسوی رئیس جهاددانشگاهی واحد علامه طباطبایی در زمینه حمایت از زنان سرپرست خانوار پیشنهادات خود را با مدیران اشتغال کمیته امداد  مطرح کردند.

انتهای پیام/ 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز