نانوپوشش‌های ضدویروس چیست؟

۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۲۰:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۰۵۵۹۹
نانوپوشش‌های ضدویروس چیست؟
به تازگی مقاله‌ای با عنوان “Recent development of antiviral nano-coatings for COVID-۱۹ management” در نشریه International Journal of Surface Science and Engineering به چاپ رسیده است که در آن محققان به بررسی انواع پوشش‌های توسعه یافته ضد ویروس برای مدیریت بیماری کرونا، پرداختند.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ آن‌ها در این مقاله پوشش‌های ضد ویروس مبتنی بر نانومواد که می‌توانند به کاهش خطر انتقال بیماری‌های عفونی کمک کنند را مرور کردند.

مانوج راولا و ساچتا سنگوپتا از دانشگاه آمیتی در هند، نانوموادی را بررسی کرده‌اند که ممکن است برای پوشش‌دهی سطوحی که مردم معمولاً در محیط کار، مکان‌های عمومی و حتی در خانه لمس می‌کنند، استفاده شود. به‌عنوان مثال، برخی نانوپوشش‌ها برای پوشش‌دهی شیشه و پلاستیک و همچنین پارچه‌های پنبه‌ای توسعه یافته‌اند. بررسی این تیم نانومواد فلزی و اکسید فلزی و نحوه استفاده از آن‌ها به‌عنوان پوشش ضد ویروسی را پوشش می‌دهد. نمونه‌هایی از نانوذرات مورد مطالعه شامل نانوذرات فلزات گران‌بها، طلا، نقره و مس و همچنین موادی مانند پروسکایت‌ها است. در حالی که دنیای پوشش‌های ضد باکتری در سال‌های اخیر به سرعت در حال حرکت بوده است، ظهور کرونا بود که انگیزه اولیه برای توسعه پوشش‌های ضد ویروسی را فراهم کرد. چنین موادی می‌توانند اثربخشی گسترده‌ای در برابر سایر ویروس‌ها، مانند ویروس‌های آنفلولانزا نیز داشته باشند. رویدادها و شرایط بر نگرانی‌های ما در مورد انتقال ویروس کرونا غلبه کرده است، با این حال، با توجه به احتمال اینکه ویروس‌های در حال ظهور در آینده از فومیت‌ها به عنوان مسیر اصلی انتقال خود استفاده کنند، نوآوری در پوشش‌های ضد ویروسی اهمیت زیادی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز