دوچرخه برقی با درایو میانی تولید شد

۱۴۰۱/۰۹/۳۰ - ۱۷:۱۸:۱۸
کد خبر: ۱۴۱۳۷۹۶
دوچرخه برقی با درایو میانی تولید شد
با توجه به افزایش آلودگی هوا به ویژه در کلانشهر‌ها و شهر‌های صنعتی، گروهی از مهندسان دانشگاه صنعتی شاهرود ، دوچرخه‌های برقی را در ۶ مدل تولید کردند که علاوه بر استفاده از پدال و موتور امکان بهره برداری از آن به صورت هیبرید نیز پیش‌بینی شده است.

خبرگزاری برنا؛ وحید حسینی عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی مکانیک و مدیر واحد دینا تکنیک مستقر در مرکز رشد و فناوری‌های نوین این دانشگاه، از تولید دستاوردی جدید در این شرکت با عنوان «دوچرخه برقی با درایو میانی» خبر داد.

حسینی به مراحل مختلف فرایند تولید اشاره و مطرح نمود: مراحل نیازسنجی بازار، الگوبرداری از نمونه های پیشرو در دنیا و همچنین طراحی محصول داخلی انجام گرفته است. فرایندهای تولید در چند حوزه تولید موتور الکتریکی، تولید مجموعه گیربکس، مجموعه باتری، سیستم کنترل دوچرخه و نرم افزار تخصصی پیگیری می شود. در حال حاضر فرایند تولید موتور الکتریکی و مجموعه باتری همراه با سامانه هوشمند شارژ (BMS) به اتمام رسیده است و فرایندهای تولید سیستم کنترل دوچرخه برقی و نرم افزارهای مرتبط بر اساس شرایط کارکرد و اقلیم کشور در حال توسعه است. 

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود با بیان اینکه دوچرخه برقی تولیدشده در ۳ حالت "دوچرخه معمولی پدالی"، "حرکت با موتور بدون نیاز به پدال زدن" و " حرکت هیبریدی" رانندگی می‌کند افزود :  به این صورت که فرد در هنگام دوچرخه سواری توسط سنسوری، گشتاور پای راننده را اندازه گیری می‌کند و متوجه می‌شود که فرد قصد حرکت دارد یا خیر و در صورت حرکت، موتور به کمک فرد راننده می‌آید.
وی تاکید کرد: این قابلیت موجب می‌شود که در پیک‌های حرکتی مانند رانندگی در شیب زیاد، پیک‌ها جذب می‌شود و موتور به کمک راننده می‌آید و حرکت را برای دوچرخه سوار تسهیل می‌کند.
حسینی، سرعت دوچرخه را حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر در ساعت برشمرد و  افزود:، ولی این دوچرخه به سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت نیز رسیده است.
وی درخصوص میزان ظرفیت زیاد این دوچرخه برقی، گفت : میزان کیلومتر باتری این دوچرخه برقی به میزان ظرفیت باتری که ما در مدل‌های مختلف تهیه کردیم، ارتباط دارد. نمونه‌ای که ارائه شده تا ۱۰۰ کیلومتر می‌تواند رانندگی کند، ولی متوسط رانندگی‌ها ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر است.
وی افزود : این دوچرخه را در ۶ مدل تولید کردیم. یک مدل آن را برای کاربرد در شهرداری‌ها، ادارات و سازمان‌ها که به آن‌ها "دوچرخه شهری" می‌گویند، به تولید رساندیم.
حسینی، دوچرخه بانوان، دوچرخه برای طی مسافت میان دو شهر، دوچرخه اقتصادی و دوچرخه کوهستان را از دیگر نمونه‌های تولیدشده در این شرکت نام برد و گفت: نمونه دیگر، ساخت دوچرخه‌هایی است که باتری پکیج در داخل آن قرار می‌گیرد. همه انواع دوچرخه‌های تولید شده ما، برقی هستند و تا دو ماه آینده به بازار معرفی خواهند شد.
وی افزود : با توجه به اینکه این دوچرخه‌ها از جنس آلومینیوم است، تفاوت وزنی زیادی نسبت به دوچرخه‌های متداول ندارد، ولی از سوی دیگر به شدت به افرادی که می‌خواهند دوچرخه‌سواری کنند و یا اینکه به محل کار بروند، این دوچرخه می‌تواند در شرایطی که آن‌ها خسته هستند، با راحتی خود را به منزل برسانند و این مزیت خوبی است که می‌تواند فرهنگ استفاده از دوچرخه سواری را در کشور توسعه دهد.
photo_2022-11-07_08-40-07
photo_2022-11-09_14-01-15

انتهای پیام/

 

نظر شما