فعالیت‌های ارتباط با جامعه و صنعت از شاخص‌های تلاش اعضای هیئت علمی برای پیشرفت کشور است

۱۴۰۱/۱۰/۰۷ - ۱۶:۱۷:۱۷
کد خبر: ۱۴۱۶۴۹۵
فعالیت‌های ارتباط با جامعه و صنعت از شاخص‌های تلاش اعضای هیئت علمی برای پیشرفت کشور است
ابراهیمی با تاکید بر اینکه راهبرد اصلی بنیاد ملی نخبگان، تمرکز بر حل مسائل کشور است، گفت: حجم فعالیت‌های ارتباط با جامعه و صنعت برای اعضای هیئت علمی یکی از شاخص‌های تلاش برای پیشرفت و رفع مشکلات به شمار می‌رود.

خبرگزاری برنا؛ اعضای هیات علمی سرآمد در همکاری با جامعه و صنعت، با حضور عباس ابراهیمی، معاون سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان و پیمان صالحی، معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معرفی و تقدیر شدند.

ابراهیمی در این آیین اظهار داشت: راهبرد اصلی بنیاد ملی نخبگان، تمرکز بر روی حل مسائل کشور است و حجم فعالیت‌های ارتباط با جامعه و صنعت برای اعضای هیئت علمی یکی از شاخص‌های تلاش برای پیشرفت و رفع مشکلات به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: بنابراین قدردانی از برگزیدگان این حوزه ضرورت دارد و بنیاد ملی نخبگان از توسعه فعالیت‌های ایشان پشتیبانی می‌کند. همچنین، بنیاد در راستای گسترده کردن مفهوم نخبگانی، در با همکاری وزارت علوم، سالیانه از برگزیدگان این حوزه با عنوان «سرآمدان همکاری با جامعه و صنعت» حمایت می‌کند.

صالحی نیز در خصوص قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت عنوان کرد: ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد جاری در دانشگاه‌ها داریم که ۶۳۰۰ عضو هیئت‌علمی درگیر آنها هستند.

وی افزود: حدود 28 هزار عضو هیئت علمی در وزارت علوم و بیش از ۸۰ هزار عضو هیئت علمی در سایر بخش‌ها فعال هستند که اگر ظرفیت آنها به سمت قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت بیاید تحول بزرگی اتفاق می‌افتند.

محمدسعید سیف، مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این آیین، تجلیل از فعالیت‌های هدفمند و ارزشمند اعضای هیات علمی را مهم دانست و بیان کرد: امسال ۱۴۰ عضو هیئت علمی برتر از سوی دانشگاه‌ها معرفی شدند که امروز از ۱۰ نفر به عنوان برگزیده تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز