ترانزیستور گرافنی به‌روزرسانی می شود

۱۴۰۱/۱۱/۰۲ - ۲۱:۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۴۲۶۲۲۷
ترانزیستور گرافنی به‌روزرسانی می شود
شرکت گرافنا در اسپانیا خط تولید mGFitsET حسگرهای مبتنی بر گرافن خود را با یک مخزن داخلی حاوی سیال به روز کرد.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ شرکت گرافنا برای جلوگیری از تخریب و کاهش جریان‌های نشتی، فناوری پد‌های تماس فلزی را پیاده‌سازی کرده است. این محصول در دو نسخه ارائه می شود: mGFET-۴D با غیرفعال‌سازی دی الکتریک K  بالا و mGFET-۴P با غیرفعال‌سازی پلیمری. فرآیند غیرفعال‌سازی در برابر حلال‌های مشترک مانند استون و DMF آزمایش شده است و ثبات شیمیایی خوبی را نشان می‌دهد.

این کار باعث می‌شود استفاده از حسگر گرافنی در زیست‌حسگری و پیاده‌سازی در آزمایش‌های بالینی و غربالگری سریع تقویت شود.

این تراشه همچنین شامل یک الکترود غیر محصور در مرکز تراشه است که امکان ایجاد دروازه مایع را بدون نیاز به الکترود دروازه خارجی فراهم می‌کند. این معماری دستگاه نسبت سیگنال به نویز را افزایش داده و اثرات پارازیتی را کاهش می‌دهد.

mGFETها بالاترین محصولات زنجیره ارزش گرافنا هستند که در حامل‌های تراشه تولید و بسته‌بندی شده و می‌توانند برای توسعه حسگرهای یکپارچه استفاده شوند. فرآیند تولید با ساخت تعداد زیادی دستگاه در سطح ویفر شروع می‌شود، جایی که ترکیبی از مراحل مختلف برای ایجاد ساختارهای کوچک، استفاده می‌شود. سپس ویفرها به قالب‌های منفرد تکه تکه می‌شوند و در حامل‌های تراشه‌ای با فاکتورهای شکل متفاوت بسته‌بندی می‌شوند.

متداول‌ترین روشی که برای اتصال ساختارهای نانو و میکرومتری و حامل تراشه‌های ماکروسکوپی استفاده می‌شود، اتصال سیمی است که طی آن سیم‌های کوچک از طریق جوشکاری اولتراسونیک از تراشه به حامل متصل می‌شوند. پس از تست نهایی، این دستگاه‌ها برای مونتاژ نهایی با سوکت‌های مدار چاپی به شرکت سازنده دستگاه یکپارچه (IDM) فرستاده می‌شوند که با اجزای دیگر مونتاژ می‌شوند تا محصول نهایی تولید شود.

انتهای پیام/

نظر شما