معرفی هواپیمای هیبریدی با برد ۸۰۰ مایلی + عکس

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۲۲:۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۲۷۱۷۴
معرفی هواپیمای هیبریدی با برد ۸۰۰ مایلی + عکس
شرکت Arc Aero Systems انگلیس چشم انداز خود را برای "راه حل مقرون به صرفه و کم کربن برای سفرهای بین شهری" ارائه کرده است.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ شرکت Arc Aero Systems انگلیس چشم انداز خود را برای "راه حل مقرون به صرفه و کم کربن برای سفرهای بین شهری" ارائه کرده است.

Linx P9 هیبریدی وعده داده است که هلیکوپترهای با اندازه قابل مقایسه را در برد، سرعت و هزینه عملیاتی شکست دهد.

بدنه هواپیما تا حدودی ترکیبی از بین یک هواپیما، یک هلیکوپتر و یک هواپیمای جایروپلن با طراحی کامل ترکیبی با وزن تنها 4255 پوند (1930 کیلوگرم) است. کابین 9 نفره کاملاً شبیه هلیکوپتر است، اما دارای یک بال اصلی باریک 12.6، با یک جفت تکیه گاه فشاری 2 متری که از پشت آویزان است، و همچنین یک بال دم و باله های قابل توجهی دارد.

Linx P9 از یک موتور الکتریکی برای چرخاندن روتور بالایی به اندازه کافی سریع برای برخاستن و فرود عمودی استفاده می کند، جایی که هواپیماهای ژیروپلین معمولاً برای خارج شدن از زمین به سرعت هوا نیاز دارند.

هنگامی که از ارتفاع بالا می‌روید، پایه‌های هل‌دهنده وارد می‌شوند، و هنگامی که سرعت هوا بالا می‌رود، بال‌ها بیش از 90 درصد وظایف بالابر را بر عهده می‌گیرند و روتور بالایی را می‌توان به سرعت آهسته کرد. این امر باعث کاهش کشش می شود و همچنین کم و بیش بالابر نامتقارن ایجاد شده توسط هلیکوپترها را به دلیل عقب نشینی تیغه ها از بین می برد. در نتیجه، می تواند حداکثر سرعت کروز 230 مایل در ساعت (370 کیلومتر در ساعت) را داشته باشد، سرعتی که تنها توسط یک هلی سنتی، Eurocopter AS365 Dauphin و همچنین برخی از ویژگی های عجیب و غریب نسل بعدی مانند دوقلو کواکسیال افزایش یافته است.

هواپیما

Arc می‌گوید این موتورها با سوخت پایدار هوانوردی کار می‌کنند یا به طور بالقوه با یک نیروگاه سلول سوختی هیدروژنی در برخی مواقع جایگزین می‌شوند.

از نظر هزینه نیز می گوید که شما می توانید این دستگاه را با حدود 505 دلار آمریکا در هر ساعت پرواز کار کنید، و ادعا می کند که این حدود 40 درصد از هزینه هلیکوپترهای مشابه کاهش می یابد.

هواپیما 2

مانند Jaunt، Arc به سرعت به دو مزیت کلیدی که مفهوم روتور کند شده نسبت به اکثر طرح‌های تاکسی هوایی eVTOL ارائه می‌دهد، اشاره می‌کند. اولاً، روتورهای بالایی بزرگ روی این چیزها می توانند در صورت قطع برق کامل مانند چتر نجات عمل کنند و به آنها فرصتی برای چرخش خودکار به فرود ایمن می دهند. این یک اقدام ایمنی آخرین راه حل بسیار مهم است که eVTOL ها نمی توانند با آن مطابقت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما