همگامی ۱۴۶۶ مجموعه آزمایشگاهی برای اشتراک‌گذاری توانمندی‌های خود

۱۴۰۱/۱۱/۱۰ - ۱۱:۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۲۹۴۷۸
همگامی ۱۴۶۶ مجموعه آزمایشگاهی برای اشتراک‌گذاری توانمندی‌های خود
تعداد مراکز عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، به 1466 عضو در 152 شهر رسیده است.

خبرگزاری برنا؛ شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی برای ارتقای بهره‌وری زیرساخت‌ها و امکانات موجود در زیست‌بوم فناوری و نوآوری؛ اقدام به اشتراک‌گذاری توانمندی‌ها و تجهیزات و جذب مراکز دانشگاهی، آزمایشگاهی، پژوهشگاهی، اعضای هیات علمی، دانشجویان و افراد فعال در حوزه آزمایشگاهی کشور کرده است. اقدامی که طی سال‌های اخیر به گسترش قابل توجه ارائه خدمات و دسترسی به تجهیزات و دستگاه‌های آزمایشگاهی کشور منتج شده است.

این کار علاوه بر توسعه کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی؛ به تجمیع و تسهیل دسترسی‌ها به خدمات و تجهیزات و عضویت مراکز آزمایشگاهی و دانشگاهی مختلفی در پلت‌فرم باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی هم کمک کرده است. فعالانی از حوزه‌های فناورانه مکانیک، مواد و متالورژی، برق و الکترونیک، شیمی، هوا فضا، معدن، حوزه محیط زیست، کشاورزی و گیاهان دارویی، زیست فناوری و پزشکی مانند داروسازی، سلول های بنیادی، مهندسی بافت و غیره.

یکی از این اقدامات ایجاد باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی است که با ارائه خدمات مختلفی همچون پژوهانه و یارانه‌های مختلف به اعضای هیات علمی و دانشجویان دریافت خدمات از مراکز عضو شبکه را تسهیل کرده است. بر اساس آمارهای موجود تا پایان دی‌ماه سال 1401 مبلغ 296 میلیارد ریال از اعتبارات باشگاه مشتریان استفاده شده است.

این شبکه طرح‌های تخفیفی فعالی نیز در سال 1401 دارد که در این برنامه 887/295 میلیون ریال اعتبار به اعضای هیات علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، سرآمدان علمی، برگزیدگان بنیاد ملی نخبگان، دانش‌آموختگان ایرانی خارج از کشور و در قالب سایر اعتبارات پرداخت کرده است.

12 هزار عضو جدید به زیست‌بوم آزمایشگاهی کشور افزوده شد

همچنین در این مدت بیش از 12 هزار عضو جدید به باشگاه افزوده شده و تعداد اعضای این باشگاه به بیش از 151 هزار عضو (فرد یا شرکت) رسید. در سال جاری تعداد 4867 عضو هیات علمی و 7191 دانشجوی تحصیلات تکمیلی ار اعتبارات خود در شبکه آزمایشگاهی استفاده کرده اند.

بر اساس آمارهای موجود در مجموع 3/291 میلیارد ریال درخواست پرداخت از سوی شبکه به صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی مدرس که کارگزار مالی بودجه مصوب سال 1401 است ارسال شده که 5/208 میلیارد ریال توسط صندوق پرداخت شده و 8/82 میلیارد ریال نزد صندوق مدرس در انتظار تامین منابع از سوی معاونت برای پرداخت است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز