رنگ سفید به چراغ های راهنمایی و رانندگی اضافه می شود!

۱۴۰۱/۱۱/۱۹ - ۲۳:۲۴:۲۴
کد خبر: ۱۴۳۴۲۱۱
رنگ سفید به چراغ های راهنمایی و رانندگی اضافه می شود!
دانشمندان اکنون پیشنهاد می کنند که یک نور سفید اضافی در تقاطع های کنترل شده می تواند به ترکیب رانندگان انسانی در ترکیب کمک کند.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ به منظور بهینه سازی جریان ترافیک، بسیاری از وسایل نقلیه خودران هم با یکدیگر و هم با سیستم های کنترل ترافیک شهری ارتباط برقرار می کنند. دانشمندان اکنون پیشنهاد می کنند که یک نور سفید اضافی در تقاطع های کنترل شده می تواند به ترکیب رانندگان انسانی در ترکیب کمک کند.

اول از همه، تا زمانی که وسایل نقلیه خودران (AVs) نادر باقی می‌مانند، سیستم چراغ راهنمایی سبز/کهربایی/قرمز احتمالاً بدون نیاز به رنگ اضافی بهترین کار را دارد. دانشیار پروفسور علی حاجبابایی و همکارانش در دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، با این حال، بر این باورند که با رایج شدن AV ها ممکن است تغییر کند. 

ایده این است که وقتی گروهی از AV ها به یک تقاطع نزدیک می شوند، با یکدیگر و با رایانه ای که چراغ های آن تقاطع را روشن می کند، ارتباط برقرار کنند. برای عبور از تقاطع با بیشترین سرعت و کارآمدی ممکن، همه آن AV ها حرکات خود را هماهنگ می کنند تعداد معینی از اتومبیل هایی که در یک جهت حرکت می کنند منتظر می مانند، در حالی که تعداد معینی از اتومبیل هایی که در جهت دیگر حرکت می کنند از آن عبور می کنند.

در این مرحله از جریان ترافیک، چراغ های راهنمایی به رنگ سفید تغییر خواهند کرد. این امر به رانندگان خودروهای غیرخودکار این امکان را می دهد که بدانند حق تقدم توسط ترافیک AV دیکته می شود و تنها کاری که باید انجام دهند این است که اگر خودروی جلویی متوقف شد، متوقف شود و اگر رفت، به سادگی دنبال خودروی جلوی خود بروند.

در همان تقاطع، زمانی که اکثریت قریب به اتفاق خودروهای نزدیک به AV نباشند، چراغ‌ها به روال معمول سبز/کهربایی/قرمز خود برمی‌گردند و نور سفید به سادگی روشن نمی‌شود.

به گفته دانشمندان، شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای مبتنی بر جریان ترافیک در دنیای واقعی نشان می‌دهد که این ایده قطعاً شایستگی دارد. به عنوان مثال، در برخی موارد، فاز سفید می تواند تاخیرهای ترافیکی را تا بیش از 90 درصد کاهش دهد.

حاجبابایی می گوید: شبیه سازی ها چند چیز را به ما می گوید. اول، AV ها جریان ترافیک را بدون توجه به وجود فاز سفید بهبود می بخشند. دوم، اگر AV وجود داشته باشد، فاز سفید جریان ترافیک را بیشتر بهبود می بخشد. این نیز مصرف سوخت را کاهش می دهد، زیرا ترافیک توقف و حرکت کمتری وجود دارد. سوم، هرچه درصد ترافیک در یک تقاطع فاز سفید که از AV تشکیل شده است بیشتر باشد، ترافیک سریعتر از تقاطع حرکت می کند و اعداد مصرف سوخت بهتر است.

او اضافه می کند که حتی در سناریوهایی که فقط 10 درصد از خودروها در یک تقاطع مستقل بودند، فاز سفید باز هم تأخیرهای ترافیکی را تا 3 درصد کاهش می دهد و لزوماً نور نباید سفید باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز