دستگاهی برای کاهش استرس و اضطراب کشف شد!

۱۴۰۱/۱۱/۲۳ - ۲۰:۲۱:۲۱
کد خبر: ۱۴۳۵۶۷۸
دستگاهی برای کاهش استرس و اضطراب کشف شد!
آزمایش‌های انجام شده بر روی داوطلبان که به نوازش دستی پوست افراد معروف است به کاهش اضطراب و استرس کمک می کند.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ اگرچه کارهایی وجود دارد که می‌توانیم برای کاهش احساس استرس انجام دهیم، اما بیشتر آنها شامل توقف موقت کاری است که انجام می‌دهیم که همیشه ممکن نیست. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مسواک زدن خودکار پوست‌های مودار شکل مؤثری برای کاهش استرس غیرفعال است.

تحقیقات گذشته نشان داده است که فعالیت هایی مانند مدیتیشن و تمرینات تنفسی می توانند سطح استرس و اضطراب درک شده را کاهش دهند. مشکل این است که اگر شخصی مشغول کار یا تعهدات سخت دیگری باشد، ممکن است متوقف کردن و انجام چنین فعالیت‌هایی برای او بسیار دشوار باشد.

با در نظر گرفتن این مشکل، دانشمندان قبلاً تکنیک‌های کاهش استرس غیرفعال را مورد بررسی قرار داده‌اند. این روش‌ها نیازی به این ندارند که فرد خودآگاهانه کاری انجام دهد.

یکی از این تکنیک‌ها که به لمس عاطفی معروف است، شامل نوازش مکرر ناحیه‌ای از پوست مودار روی بازوی فرد است. در حالی که ثابت شده است که این روش موثر است، آزمایش‌های گذشته از داوطلبان برای نوازش دستی پوست افراد مورد آزمایش با یک برس نرم دستی استفاده کرده‌اند. نیازی به گفتن نیست که چنین ترتیبی در سناریوهای دنیای واقعی چندان قابل انجام نیست.

دانشمندان دانشگاه کرنل به رهبری پروفسور Tanzeem Choudhury اخیراً تصمیم گرفتند تا ببینند آیا می‌توان همان اثر را توسط یک دستگاه پوشیدنی مکانیزه ایجاد کرد یا خیر. گجتی که آنها ایجاد کردند در بالای ساعد پوشیده شده است و از فنرها و یک محرک الکتریکی برای حرکت آهسته یک تکه خز مصنوعی در امتداد پوست به جلو و عقب استفاده می کند.

برای مطالعه یک سوکور، در مجموع 24 داوطلب هنگام انجام یک نسخه اقتباسی از تست استرس اجتماعی Trier، که شامل یک سری وظایف شناختی استرس زا است، از این دستگاه استفاده کردند. این دستگاه در حالی فعال شد که یک گروه درمانی متشکل از 12 شرکت کننده در آزمایش شرکت کردند، اما در حالی که گروه کنترل از 12 شرکت دیگر این کار را انجام دادند، خاموش شد. هر دو گروه متعاقباً پس از اتمام تست استرس، احساس مسواک زدن را تجربه کردند.

مشخص شد که در حالی که پاسخ‌های فیزیولوژیکی مانند ضربان قلب برای هر دو گروه در طول آزمایش یکسان بود، گروه درمان تقریباً 50 درصد سطوح پایین‌تری از استرس و اضطراب درک شده را در حالی که واقعاً وظایف شناختی را انجام می‌دادند گزارش کردند. این نتیجه مطابق با نتایج مطالعات قبلی است که در آن از برس های دستی استفاده شده است.

بنابراین، چرا هر دو نوع مسواک زدن در وهله اول کار می کنند؟

Yiran Zhao، محقق کرنل، به ما می گوید که دلیل اصلی این است که مسواک زدن پوست مودار نوعی گیرنده مکانیکی، C لامسه را فعال می کند. C لامسه مسئول لمس اجتماعی است: ما C لامسه را برای برقراری ارتباط احساسات با یکدیگر تکامل می دهیم. C لامسه همچنین مدار پاداش را در مغز فعال می کند و لذت ذاتی را ایجاد می کند. با هم، لذت و حمایت عاطفی به گیرنده کمک کرد تا تنظیم هیجان را انجام دهد و آرام شود.

و در حالی که دستگاه مورد استفاده در این آزمایش ممکن است کمی نامرتب به نظر برسد، ژائو بیان می‌کند که تحقیقات آینده می‌تواند بر روش‌های تولید چیزی با فرمی پوشیدنی‌تر تمرکز کند.

ربات

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز