کشف یک پودر جدید برای محافظت موقت از ریه

۱۴۰۱/۱۱/۳۰ - ۲۱:۲۲:۲۲
کد خبر: ۱۴۳۸۴۱۳
کشف یک پودر جدید برای محافظت موقت از ریه
یک پودر قابل استنشاق با لایه طبیعی مخاط در ریه‌های کاربران، به محافظت موقت در برابر آنها کمک کند.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ اگر چیزی وجود داشته باشد که چند سال گذشته ما را از آن آگاه کرده است، خطر ویروس های تنفسی است. یک پودر قابل استنشاق ممکن است روزی با کار با لایه طبیعی مخاط در ریه‌های کاربران، به محافظت موقت در برابر آنها کمک کند.

سیستم تنفسی ما با یک غشای ترشح کننده مخاط پوشانده شده است که به طور مداوم ذرات استنشاقی مانند گرده، دود،تا حد معینی ویروس ها و باکتری ها را به دام می اندازد. این موارد متعاقباً با بلعیده شدن مخاط یا سرفه از مجاری تنفسی خارج می شوند.

متأسفانه، ویروس ها اغلب می توانند راه خود را از طریق آن لایه مخاطی ایجاد کنند و سلول های زیرین ریه را آلوده کنند. در اینجاست که پودر SHIELD (استنشاق هیدروژل کروی برای تقویت دفاع ریه) در نظر گرفته شده است.

این ماده که توسط دانشمندان دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی ابداع شده است، به شکل ریزذراتی است که از یک ژلاتین ایمن برای مواد غذایی و پلی (اسید اکریلیک) ترکیب شده با یک استر غیر سمی تشکیل شده است.

هنگامی که از طریق یک استنشاقی تجویز می شود و در معرض رطوبت دستگاه تنفسی و ریه ها قرار می گیرد، ریزذرات متورم می شوند و یک هیدروژل چسبنده تشکیل می دهند که به لایه مخاطی موجود می چسبد. بر اساس گزارش‌ها، نفوذ این سد تقویت‌شده برای ویروس‌ها بسیار دشوارتر است ، مهمتر از همه، تأثیر منفی بر روند تنفسی نمی‌گذارد. علاوه بر این، ژل به طور کامل در یک دوره 48 ساعته تجزیه شده و از بدن خارج می شود.

در آزمایش‌هایی که بر روی موش‌ها انجام شد، SHIELD ذرات ویروس SARS-CoV-2 عامل کووید-19 را با کارایی 75 درصد به مدت چهار ساعت پس از استنشاق مسدود کرد، سپس پس از 24 ساعت به 18 درصد کاهش یافت. این پودر به طور مشابه در برابر ویروس های H1N1 و پنومونی موثر بود.

هنگامی که روی میمون‌هایی که هم نوع اصلی و هم نوع دلتا SARS-CoV-2 را استنشاق کردند، آزمایش شد، حیواناتی که از قبل پودر را دریافت کرده بودند، 50 تا 300 برابر کمتر از گروه کنترل درمان‌نشده، بار ویروسی داشتند. علاوه بر این، هیچ یک از میمون های تحت درمان علائم عفونت مانند فیبروز یا التهاب ریه را نشان ندادند  و اثر محافظتی به مدت هشت ساعت ادامه داشت.

پروفسور چنگ، نویسنده مسئول مقاله در مورد این تحقیق، گفت: این ماسک مانند یک "ماسک نامرئی" برای افرادی که در موقعیت هایی که پوشاندن ماسک دشوار است، به عنوان مثال در حین ورزش سنگین، هنگام خوردن یا نوشیدن، یا در تعاملات اجتماعی نزدیک، کار می کند.  افراد همچنین می توانند از SHIELD در بالای ماسک فیزیکی استفاده کنند تا محافظت بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز