ژلی که باعث ایجاد الکترود در موجودات زنده می شود

۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ۱۹:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۴۱۲۲۶
ژلی که باعث ایجاد الکترود در موجودات زنده می شود
بیوالکترونیک یک زمینه پزشکی در حال رشد است ، اما ممکن است به تازگی یک جهش غول پیکر را به جلو سوق داده باشد در حالی که دانشمندان با موفقیت در حال رشد الکترود در بافت زنده هستند و راه را برای مدارهای الکترونیکی کاملاً یکپارچه برای درمان اختلالات عصبی هموار می کنند.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ بیوالکترونیک یک زمینه پزشکی در حال رشد است ، اما ممکن است به تازگی یک جهش غول پیکر را به جلو سوق داده باشد در حالی که دانشمندان با موفقیت در حال رشد الکترود در بافت زنده هستند و راه را برای مدارهای الکترونیکی کاملاً یکپارچه برای درمان اختلالات عصبی هموار می کنند.

دانشمندان دانشگاه های Linköping ، Lund و Gothenburg در سوئد با استفاده از مولکول های بدن ، الکترودهایی را در بافت زنده جعل کرده اند تا آنها را تحریک کنند. محققان اولین کسی هستند که این کار را بدون نیاز به سیگنال های خارجی یا با اصلاح ژن ها با موفقیت انجام می دهند.

در آزمایشاتی که در دانشگاه لوند انجام شده است ، ژل حاوی آنزیم ها به عنوان "مولکول های مونتاژ" به زالوهای گورخر و دارویی تزریق شد.

راجر اولسون ، استاد دانشکده پزشکی ، دانشگاه لوند توضیح داد: با ایجاد تغییرات هوشمندانه در شیمی ، ما توانستیم الکترودهایی تولید کنیم که توسط بافت مغز و سیستم ایمنی بدن پذیرفته شده اند. Zebrafish یک الگوی عالی برای مطالعه الکترودهای آلی در مغز است. 

به طور کلی ، اشیاء کاشته شده برای شروع مدارهای الکتریکی در بدن لازم است. جای تعجب نیست که این تیم چندین سال طول کشید تا ژل را توسعه دهد ، که به ساختار و اجزای مناسب برای موفقیت در سلولهای حیوانی نیاز داشت.

Xenofon گفت: تماس با مواد بدن ساختار ژل را تغییر می دهد و آن را به صورت الکتریکی رسانده می کند ، که قبل از تزریق نیست. بسته به بافت ، ما همچنین می توانیم ترکیب ژل را تنظیم کنیم تا روند الکتریکی در جریان باشد.

در حالی که ممکن است در حال حاضر مانند علمی تخیلی به نظر برسد ، محققان معتقدند که این مسیر مطالعه ، در طولانی مدت ، مدارهای کاملاً یکپارچه در بدن انسان را می بینند، چیزی که می تواند چهره روشهای درمانی عصبی را تغییر دهد. این تیم اذعان می کند که "طیف وسیعی از مشکلات برای حل" وجود دارد ، اما این مطالعه دیدگاه جدیدی در مورد بیوالکترونیک ارائه می دهد.

مگنوس برگگرن ، استاد لو گفت: برای چندین دهه ، ما سعی کردیم الکترونیک هایی را ایجاد کنیم که از زیست شناسی تقلید کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز