پهپاد جدید رونمایی شد!

۱۴۰۱/۱۲/۰۹ - ۱۹:۲۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۴۲۵۵۳
پهپاد جدید رونمایی شد!
BAE Systems از یک پهپاد جدید و جذاب هیبریدی VTOL برای استفاده نظامی رونمایی کرده است.

خبرگزاری برنا-زهرا وجدانی؛ BAE Systems از یک پهپاد جدید و جذاب هیبریدی VTOL برای استفاده نظامی رونمایی کرده است. STRIX که در استرالیا توسعه یافته است، تا می شود تا در یک کانتینر حمل و نقل قرار گیرد و قادر است 160 کیلوگرم (353 پوند) بار را بیش از 800 کیلومتر (500 مایل) حمل کند.

STRIX در نمایشگاه هوایی آوالون استرالیا، در مقابل روسای نیروی هوایی از سراسر جهان با استثناهای قابل توجه، به گفته ABC، نمایندگان روسیه و چین که از کنفرانس کنار گذاشته شده اند، رونمایی شد.

BAE Systems این هواپیما را با همکاری شرکت Innovaero مستقر در پرث توسعه داده است. Strix را به عنوان یک پهپاد هیبریدی، بال پشت سر هم، چند دامنه ای و چند منظوره توصیف می کند، که قادر به انجام ماموریت هایی از جمله حمله هوا به زمین، اطلاعات مداوم، نظارت و شناسایی است، یا به طور بالقوه به عنوان یک "بالای وفادار" خدمت می کند. چند برابر کننده نیروی سبک برای همراهی هلیکوپترهای نظامی.

بدنه هواپیما یک طراحی نازک است، با بال هایی با عرض متوسط در جلو و عقب. بال‌های جلو به سمت پایین، بال‌های عقب به سمت بالا متمایل شده‌اند، که وقتی مستقیماً از جلوی آن دیده می‌شود، یک نوع پیکربندی بال X به آن می‌دهد. ملخ هایی با قطر بزرگ در نوک چهار بال نصب شده اند. ارابه‌های فرود مستقیماً به دم هواپیما و روی پایه‌های بلند جلوتر از مرکز وصل می‌شوند و به Strix اجازه می‌دهند تا در امتداد زمین با دماغه بلند شده در یک زاویه بچرخد.

بال‌ها تا شونده هستند و با پایه‌ها در جهت مناسب، Strix تا اندازه‌های 2.6 x 4.5 متر (8.5 x 14.8 فوت) تا می‌شود و به راحتی می‌توان آن را در ظرفی با اندازه استاندارد غلت داد، بنابراین به راحتی می‌توان آن را جابه‌جا کرد.

می توان آن را به صورت عمودی بدون نیاز به باند پرتاب کرد و فرود آورد. شیب به سمت بالا در حالت سکون به آن اجازه می‌دهد تا تحت نیروی پروانه مستقیماً روی چرخ‌های عقب خود بایستد و سپس به تنهایی از چرخ‌های عقب بلند شود.

سیستم قدرت هیبریدی آن برد و استقامت قابل توجهی به آن می دهد و طیف وسیعی از محموله ها و مهمات ویژه ماموریت های مختلف را حمل می کند. این می تواند به طور کاملاً مستقل کار کند و توسط سیستم مدیریت خودرو Strix خود BAE کنترل می شود که در حال حاضر برای سایر سیستم عامل های خودمختار از جمله خودروی زرهی خودران M113 و پهپاد بال وفادار MQ-28 Ghost Bat با موتور جت استفاده می شود. این را می توان از یک ایستگاه زمینی اجرا کرد یا Strix را می توان از داخل یک هلیکوپتر کنترل کرد تا قابلیت های خود را گسترش دهد و از خدمه هوایی در یک محیط با تهدید محافظت کند.

بن هادسون، مدیرعامل BAE Systems استرالیا می‌گوید: STRIX می‌تواند تا سال 2026 برای خدمات عملیاتی آماده شود و کار بر روی نمونه اولیه STRIX در حال انجام است. ما از اینکه این اولین UAS در نوع خود است که در استرالیا توسعه می یابد هیجان زده هستیم و مشتاقانه منتظر همکاری با شرکای خود در سراسر کشور برای ارائه این قابلیت به مشتریان هستیم.

پهپاد

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز