راهکار جدید چین برای مقابله با اینترنت ماهواره‌ای

۱۴۰۱/۱۲/۱۰ - ۱۲:۴۷:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۲۹۵۹
راهکار جدید چین برای مقابله با اینترنت ماهواره‌ای
استارلینک قصد دارد 40000 ماهواره را در مدار قرار دهد، که ظرفیت نظارتی و دفاعی کنونی چین برای مقابله با این تعداد بسیار زیاد اندک است.

خبرگزاری برنا؛ دانشمندان می‌گویند چین قصد دارد یک شبکه ماهواره‌ای عظیم در مدار نزدیک زمین بسازد تا خدمات اینترنتی را به کاربران سراسر جهان ارائه دهد و ماهواره‌های استارلینک ایلان ماسک را کم اثر کند.

 به گفته تیمی به سرپرستی پروفسور Xu Can از دانشگاه مهندسی فضایی چین(PLA)، این پروژه"GW" نام دارد. اما مشخص نیست که این حروف مخفف چیست.

پروفسور ژو و همکارانش در مقاله‌ای که در ژورنال چینی Command Control and Simulation در 15 فوریه منتشر شد، درباره اقدامات بر علیه استارلینک گفتند منظومه GW شامل 12992 ماهواره متعلق به شرکت تازه تاسیس شبکه ماهواره‌ای چین است. 

برنامه پرتاب این ماهواره‌ها بصورت عمومی اعلام نشده است، اما این تعداد با تعداد ماهواره برنامه ‌ریزی شده برای پرتاب اسپیس ایکس، یعنی بیش از 12000 ماهواره تا سال 2027، رقابت خواهد کرد. 

تیمپروفسور ژو اعلام کرده است که منظومه ماهواره ‌ای GW به سرعت و احتمالاً قبل از تکمیل ماهواره‌های استارلینک، در فضا مستقر خواهد شد. همچنین این تیم بیان کرده است که این مسئله حضور کشور ما را در مدار پایین زمین تضمین می‌کند و از تصرف بیش از حد منابع مدار پایین زمین توسط منظومه استارلینک جلوگیری می‌کند. به این صورت ماهواره‌های چینی می‌توانند در مدارهایی قرار گیرند که منظومه استارلینک هنوز به آن‌ها نرسیده است. همچنین فرصت‌ها و مزایایی را در مدارهای دیگر به دست خواهند آورد و حتی از استارلینک پیشی خواهند گرفت.

آنها گفتند: ماهواره‌های چینی می‌توانند به یک محموله بر علیه استارلینک برای انجام ماموریت ‌های مختلف از قبیل انجام پایش طولانی مدت ماهواره‌های استارلینک، مجهز شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز