با کم کردن مصرف نمک خطر مرگ را هم کم کنید!

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۱۹:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۱۸۷
با کم کردن مصرف نمک خطر مرگ را هم کم کنید!
گزارش سازمان بهداشت جهانی تخمین می‌زند که اجرای سیاست‌های کاهش دریافت سدیم می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ جان ۷ میلیون نفر را در جهان نجات دهد.

خبرگزاری برنا- گروه علمی و فناوری؛ در حال حاضر جهان در مسیر دستیابی به هدف خود برای کاهش ۳۰ درصدی مصرف سدیم تا سال ۲۰۲۵ است.
سدیم یک ماده مغذی ضروری برای حفظ تعادل مایعات بدن و تضمین عملکرد عضلات و اعصاب است. با این حال، مصرف بیش از حد سدیم با افزایش خطر بیماری قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس مرتبط است.
منبع اصلی سدیم، نمک خوراکی (کلرید سدیم) است. در حالی که سازمان بهداشت جهانی مصرف کمتر از ۵ گرم (زیر یک قاشق غذاخوری سدیم) را در روز توصیه می‌کند، میانگین مصرف جهانی نمک بیش از دو برابر یعنی ۸/۱ گرم در روز تخمین زده می‌شود.
این گزارش نشان می‌دهد که بیشتر کشور‌ها هنوز سیاست‌های اجباری کاهش سدیم را اتخاذ نکرده‌اند و مردم خود را در معرض خطر حمله قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی قرار می‌دهند. سازمان بهداشت جهانی از همه کشور‌ها می‌خواهد که بهترین خرید را برای کاهش سدیم اجرا کنند. دکتر تدروس آدهانوم گهبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، می‌گوید: «تولیدکنندگان معیار‌های سازمان بهداشت جهانی برای محتوای سدیم در مواد غذایی را مد نظر قرار دهند».


چهار مداخله «بهترین خرید» سازمان بهداشت جهانی عبارتند از:

– دستورالعمل غذا‌ها به گونه‌ای که نمک کمتری داشته باشند و هدف گذاری برای میزان سدیم در غذا‌ها و وعده‌های غذایی.
– ایجاد سیاست‌های تهیه مواد غذایی عمومی برای محدود کردن نمک یا غذا‌های غنی از سدیم در موسسات دولتی مانند بیمارستان ها، مدارس، محل کار و خانه‌های سالمندان.
– برچسب گذاری در جلوی بسته که به مصرف کنندگان کمک می‌کند محصولاتی را که سدیم کمتری دارند انتخاب کنند.
– پویش های ارتباطی و رسانه‌های جمعی تغییر رفتار برای کاهش مصرف نمک/سدیم.

به گفته انجمن قلب آمریکا، بیش از ۷۰ درصد سدیمی که ما می‌خوریم از غذا‌های فرآوری شده مانند سوپ‌های کنسرو شده یا شام‌های یخ زده و وعده‌های غذایی رستوران می‌آید، که محدودیت مصرف را سخت‌تر می‌کند.
این ماده مغذی که معمولاً به‌عنوان «نمک»، «سودا» و «سدیم» در برچسب‌های تغذیه ذکر می‌شود، ممکن است به اشکال و نام‌های مختلفی از جمله دی سدیم گوانیلات (GMP)، نمک صورتی هیمالیا و نمک کوشر باشد. داده‌ها نشان می‌دهد که حدود ۹۰ درصد آمریکایی‌های دو ساله یا بیشتر، بیش از حد سدیم مصرف می‌کنند. دستورالعمل‌های غذایی فعلی برای آمریکایی‌ها مصرف کمتر از ۳/۲ گرم سدیم در روز را توصیه می‌کند.
در حالی که بیشتر مردم بیشتر از آنچه سازمان بهداشت جهانی توصیه می‌کند نمک می‌خورند، اجرای سیاست‌های کاهش سدیم برای فشار خون بالا، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی بسیار مهم است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز