رونمایی از «استراتژی بین‌المللی فناوری» دولت انگلیس

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۵:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۳۶۵۳
رونمایی از «استراتژی بین‌المللی فناوری» دولت انگلیس
طرح دولت انگلیس برای تبدیل شدن به یک ابرقدرت فناوری در مقیاس جهانی مطرح شد.

خبرگزاری برنا؛ «استراتژی بین‌المللی فناوری» دولت بریتانیا در تاریخ ۲۲ مارس و با هدف تبدیل این کشور به یک ابرقدرت فناوری تا سال ۲۰۳۰ رونمایی شد. بر اساس ادعای منابع خبری، دولت انگلیس اطمینان دارد که این استراتژی چراغ راه آینده نوآوری و رهبری فناورانه این کشور خواهد بود. اصول چهارگانه این استراتژی عبارت‌اند از:

  • باز بودن
  • مسئولیت‌پذیری
  • ایمنی
  • انعطاف‌پذیری

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه این کشور در مورد انتشار سند یاد شده، گفت: اکنون بیش از هر زمان دیگری لازم است که برای تثبیت برتری فناوری انگلیس در سرتاسر جهان قدم برداشته و موضعی جدی در برابر تأثیرات بد استفاده از فناوری‌ها علیه ما اتخاذ شود.

ارزش جهانی بخش فناوری در سال ۲۰۲۲ با برخورداری از بیش از ۸۵۰۰۰ استارت آپ و شرکت بزرگ، حدود یک تریلیون دلار بود. این در حالی است که سهم انگلیس از سرمایه‌گذاری برای پیشرفت فناوری از مجموع کشورهای فرانسه و آلمان بیشتر بوده است.

میشل دونلان، وزیر فناوری انگلیس می‌گوید: ما بستری عالی برای رشد فناوری‌های نوظهور فراهم کرده‌ایم؛ اما ابرقدرت بودن به معنی همکاری با شرکای بین‌المللی برای تبدیل این فناوری‌های نوپا به صنایع جهانی است.

به عقیده بسیاری از کارشناسان تبدیل شدن به یک ابرقدرت حوزه فناوری نیازمند همکاری همه جانبه دولت با سایر کشورهای پیشرو برای مقابله با چالش‌های رو به رشد جهانی مانند تغییرات آب و هوایی است. بی‌شک به دست آوردن کرسی شورای اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) یکی از دستاوردهای بریتانیا برای نیل به این هدف است.

دونلان در ادامه تأکید کرد: «استراتژی بین‌المللی فناوری ما تضمین تعمیق همکاری‌ها با متحدانمان در زمینه نوآوری‌های آینده، تقویت امنیت ملی و مؤید رشد و شکوفایی انگلیس است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز