ساخت دستگاهی برای درمان نوعی اختلال روانی

۱۴۰۲/۰۱/۰۸ - ۱۷:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۳۷۲۹
ساخت دستگاهی برای درمان نوعی اختلال روانی
دستگاهی با نام«Prism» که برای درمان اختلال استرس پس از سانحه«PTSD» طراحی شده است، به زودی با مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا روانه بازار خواهد شد.

خبرگزاری برنا؛ شرکت GrayMatters Health که در زمینه درمان‌های نرومدولاسیون (تلفیق عصبی) دیجیتال برای اختلالات روانی فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که محصول شفابخش خود با نام Prism، مجوز لازم از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کرده است و قصد دارد آن را به بازار عرضه کند.

Prism یک دستگاه دو قسمتی است که برای درمان اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) طراحی شده است و بیماران را در کنترل فعالیت آمیگدال، ناحیه‌ای از مغز که مسئول اصلی کنترل احساسات و حافظه است، یاری می‌کند.

پروفسور تالما هندلر، توسعه دهنده این فناوری اظهار کرد که زمانی که بیمار موفق به کاهش فعالیت آمیگدال یا سیگنال مربوط به آمیگدال باشد، دستگاه Prism بازخورد مثبتی ارائه می‌دهد.

وی به دلیل این مزیت، استدلال کرده است که Prism به بیماران استراتژی ذهنی می‌آموزد که سیستم عاطفی آن‌ها را به حالت آرامی سوق می‌دهد.

هندلر حالا انتظار دارد که از سال ۲۰۲۴ به بعد، دستگاه Prism به صورت تجاری در دسترس پزشکان قرار گیرد تا در صورت تشخیص، به بیماران تجویز شود.

با این حال، این دستگاه در همه جا قابل دسترس نخواهد بود و بیشتر در کلینیک‌های سرپایی و خصوصی موجود خواهد بود که در آنجا کارکنان می‌توانند درباره نحوه استفاده از این دستگاه آموزش ببینند. اگر این دستگاه به درستی استفاده شود، بسیار کارآمد است.

به گفته هندلر، هنگامی که بیمار در تنظیم سیستم لیمبیک خود موفق باشد، بازخورد مثبتی که از دستگاه دریافت می‌کند، باعث آرامش اتاق انتظار می‌شود. در این حالت، بیماران راحت‌تر می‌نشینند و میزان صدا کاهش می‌یابد. این فرآیند با مغز بیمار همخوانی دارد و با استفاده پیوسته از Prism، اتاق انتظار به طور مداوم ساکت‌تر خواهد شد.

طبق گزارش وزارت امور کهنه سربازان ایالات متحده، حدود ۵ درصد از بزرگسالان آمریکایی هر سال با اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) مواجه هستند. در سال ۲۰۲۰، حدود ۱۳ میلیون آمریکایی از این اختلال روانی رنج می‌بردند.

همچنین، زنان نسبت به مردان، در معرض بیشترین خطر ابتلا به PTSD هستند. در هر ۱۰۰ زن حدود ۸ نفر (یا ۸ درصد) و در هر ۱۰۰ مرد حدود ۴ نفر (یا ۴ درصد) در مراحلی از زندگی خود با این اختلال روانی مواجه می‌شوند.

با این حال، سربازان همچنان شایع‌ترین مبتلایان به PTSD هستند و مطالعات انجام شده توسط Prism با استفاده از تصویربرداری تشدید مغناطیسی عملکردی (fMRI) قبل و بعد از جنگ، نشان داده است که سربازانی که در پیشینه خود فعالیت بیشتری در آمیگدال داشتند، علائم PTSD بیشتری نشان می‌دادند.

هندلر توضیح داد: این یک نشانه اولیه بود که فعال شدن بیش از حد آمیگدال، احتمال ایجاد آسیب روانی پس از تروما را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز