بزرگترین سامانه رصد هواشناسی جهان

۱۴۰۲/۰۱/۱۲ - ۱۷:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۴۹۶۷
بزرگترین سامانه رصد هواشناسی جهان
اداره هواشناسی چین اعلام کرد؛ این کشور بزرگترین سامانه هواشناسی جامع جهان را ایجاد کرده است.

خبرگزاری برنا؛ این سامانه که به طور مداوم در حال توسعه است، شامل ۷ ایستگاه پایش اتمسفری، ۲۷ ایستگاه رصد آب و هوا، حدود ۷۰ هزار ایستگاه خودکار هواشناسی زمینی، ۱۲۰ ایستگاه هواشناسی در ارتفاع بالا، ۲۴۲ رادار هواشناسی نسل جدید و ۷ ماهواره هواشناسی فنگیون می‌شود.
اداره هواشناسی چین اعلام کرد؛ این کشور با استفاده از فناوری‌های هوشمند مانند ابررایانه‌ها، دقت سامانه‌های نظارتی و پیش‌بینی هواشناسی را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. این کشور اکنون توانایی ارائه هشدار عمومی در مورد رویداد‌های شدید آب و هوای همرفتی را ۴۲ دقیقه پیش از وقوع حادثه دارد که این میزان پیش‌تر ۳۸ دقیقه بود. به علاوه، اداره هواشناسی چین در حال حاضر از قابلیت پیش‌بینی باران‌های شدید با نرخ دقت ۹۱ درصدی برخوردار است.
توانایی‌های چین در نظارت و پیش‌بینی دقیق شرایط آب و هوایی نه تنها می‌تواند به راهبرد‌های مهم ملی مانند امنیت غذایی کمک کند، بلکه توسعه اقتصادی و اجتماعی با کیفیت بالا را به همراه داشته است.
شورای دولتی چین سال گذشته میلادی دستورالعملی را در مورد ارتقای قابلیت‌های هواشناسی این کشور صادر کرده و متعهد شده تا سال ۲۰۳۵ سامانه هواشناسی خود را با کمک فناوری‌های هوشمند به سامانه‌ای پیشگام در سطح جهان بدل کند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز