بومی‌سازی تجهیزات حوزه علوم و فناوری‌های شناختی

۱۴۰۲/۰۲/۰۴ - ۲۳:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۴۵۳۱
بومی‌سازی تجهیزات حوزه علوم و فناوری‌های شناختی
بیش از ۱۰۰ مرکز علمی، دانشگاهی و تحقیقاتی با حمایت و مشارکت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته مجهز شدند.

خبرگزاری برنا؛ با هدف ترویج، توسعه و گسترش فعالیت‌های تحقیقاتی، علمی و فناورانه درحوزه‌های دانش علوم شناختی و دسترسی محققان، متخصصان و پژوهشگران به امکانات و خدمات آزمایشگاهی، با حمایت و مشارکت ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی در سال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ آزمایشگاه در مراکز علمی، آموزشی و تحقیقاتی به تجهیزات و سیستم‌های پیشرفته ساخت ایران تجهیز شدند.
حمایت از ایجاد زیرساخت‌های تحقیقاتی و علمی مورد نیاز کشور در حوزه علوم و فناوری‌های شناختی، ایجاد شبکه‌ای برای اشتراک‌گذاری امکانات و خدمات آزمایشگاهی، جذب نخبگان و محققان کارآمد به فعالیت در حوزه‌های دانش علوم شناختی از اهداف مهم ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی است.
تشویق و ترغیب محققان و متخصصان برای دستیابی به خودکفایی و بومی‌سازی تجهیزات و حمایت از تولید ابزار‌ها و دستگاه‌های فناورانه توسط مراکز و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز یکی دیگر از سیاست‌های ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی محسوب می‌شود.
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در راستای اهداف و برنامه‌های حمایتی و مشارکتی خود برای تجهیز مراکز علمی، تحقیقاتی به ابزار‌ها و دستگاه‌های پیشرفته از طریق تعامل با شمار زیادی از شرکت‌های فعال درحوزه‌های شناختی، نسبت به تجهیز مراکز علمی، دانشگاهی و درمانی به دستگاه‌ها و تجهیزات مختلفی از جمله سیستم‌های ثبت فعالیت‌های الکتریکی مغز، سیستم رهگیر چشمی، دستگاه طیف نگاری کارکردی نزدیک فروسرخ و سیستم تحریک الکتریکی فراجمجمه‌ای اقدام کرده است.
در چهارچوب سیاست‌های راهبردی این ستاد، مراکز علمی و دانشگاهی بی‌شمار دیگری در نقاط مختلف کشور با ارائه درخواست‌هایی خواستار بهره‌مندی از سیاست‌ها و برنامه‌های حمایتی و مشارکتی این ستاد برای تجهیز مراکز تحقیقاتی و تخصصی به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته درحوزه علوم شناختی هستند.
ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی به منظور توسعه زیرساخت و تجهیز آزمایشگاه‌های تحقیقاتی تلاش می‌کند تا با تمرکز بر توسعه فناوری‌های ثبت سیگنال و تحریک مغز، تجهیز آزمایشگاه‌ها و آماده‌سازی ابزار‌ها و زیرساخت‌های مورد نیاز حوزه علوم شناختی در مراکز علمی و تخصصی را در دستور کار خود قرار دهد.
براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در چهارچوب این سیاست، حمایت از تولید تجهیزات داخلی و محصولات شرکت‌های دانش بنیان در حوزه علوم شناختی در اولویت ستاد قرار دارد و با توجه به سیاست‌های کلی ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی، تاکنون بیش از ۱۰۰ مرکز درمانی و دانشگاهی و تحقیقاتی به دستگاه‌ها و تجهیزات پیشرفته ساخت داخل تجهیز شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز