تبدیل چربی سفید به قهوه‌ای برای مقابله با چاقی و دیابت

۱۴۰۲/۰۲/۱۰ - ۲۳:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۷۱۶۷
تبدیل چربی سفید به قهوه‌ای برای مقابله با چاقی و دیابت
شرکت آدیپو تراپیوتیکس با استفاده از فناوری‌نانو به دنبال تبدیل چربی بد در بدن به چربی خوب است تا با این کار به میلیون‌ها نفر برای کاهش وزن و کنترل قند خون کمک کند.

خبرگزاری برنا؛ این شرکت در حال ایجاد یک روش درمانی منحصر به فرد است که چربی بد را به چربی خوب تبدیل می‌کند. این فناوری انقلابی رهایش نانویی، می‌تواند روشی ایمن و مؤثر برای درمان چاقی و دیابت نوع ۲ فراهم کند.

تقریباً ۴۲ ٪ از کل بزرگسالان در آمریکا از نظر بالینی چاق هستند. و چاقی منجر به بیماری دیابت نوع ۲ می‌شود که بیش از ۳۰ میلیون نفر در آمریکا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فرانک گرینووی، مدیر ارشد پزشکی در مرکز تحقیقات زیست پزشکی پنینگتون در دانشگاه ایالتی لوئیزیانا و یکی از کارشناسان برجسته در زمینه درمان چاقی می‌گوید بزرگترین تصور غلط در مورد چاقی چیست؟ قدرت اراده اهمیت زیادی دارد. اگر مردم سخت‌تر تلاش کنند، می‌توانند وزن خود را کاهش دهند. این دیدگاه لزوماً درست نیست.

دکتر گرینووی می‌گوید: «چاقی یک بیماری مزمن است. مانند همه بیماری‌های مزمن، عواملی وجود دارد که به چاقی کمک می‌کنند که از نظر فیزیولوژیکی کنترل شوند. دقیقاً مانند فشار خون بالا، محدودیتی برای تغییرات رفتاری در طولانی مدت وجود دارد. درست همانطور که یک پزشک ممکن است برای کمک به کنترل فشار خون دارو تجویز کند، گاهی اوقات برای کمک به کنترل وزن نیز به دارو نیاز است.»

داروهای پیشرو برای درمان چاقی و دیابت با سرکوب اشتهای بیمار و کاهش کالری‌های مصرف شده اثربخشی خود را نشان می‌دهند. گرینووی می گوید: «دارویی که میزان متابولیک را افزایش می‌دهد می‌تواند با داروهای دیگری که اشتها را سرکوب می‌کند، ترکیب شود. مزیت این است که هر درمان از طریق مکانیسم متفاوتی کار می‌کند. بنابراین نتایج مضاعف خواهد بود.»

دکتر دنگ می‌گوید: «من فهمیدم که فرصتی برای استفاده از فناوری برای مقابله با این مشکل به روشی متفاوت وجود دارد.»

سلول‌های بدن ما برای برقراری ارتباط از مسیرهای سیگنالینگ Notch استفاده می‌کنند. فناوری که دکتر دنگ و دکتر کوانگ ایجاد کرده‌اند شامل تزریق نانوذرات مهارکننده Notch به چربی سفید زیر جلدی است، نوع غالب چربی در بدن ما که انرژی را ذخیره می‌کند و وزن را افزایش می‌دهد. با استفاده از این فناوری سیگنال به این سلول‌ها داده می‌شود تا این چربی‌های سفید به چربی قهوه‌ای تبدیل شود که به راحتی قابل سوختن هستند.

این فرآیند با نام Browning می‌تواند به لطف بهره‌گیری از نانوذرات، امکان تحویل دقیق دارو به سلول‌ها را به صورت هدفمند فراهم کند. بنابراین این فناوری می‌تواند مناطق خاص بدن را هدف قرار دهد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز