تصویب ۹ طرح در حوزه سلامت، محیط زیست و تغییرات اقلیم برای دریافت بودجه حمایتی صندوق

۱۴۰۲/۰۲/۱۳ - ۱۳:۴۵:۴۵
کد خبر: ۱۴۶۸۳۸۵
تصویب ۹ طرح در حوزه سلامت، محیط زیست و تغییرات اقلیم برای دریافت بودجه حمایتی صندوق
یکصد و هشتمین جلسه کارگروه سلامت، محیط‌زیست و تغییرات اقلیم برگزار و از میان طرح‌های بررسی شده در جلسه کارگروه، در مجموع ۹ طرح به تصویب رسید که شامل ۲ پسا دکتری و ۷ طرح پژوهشی است.

خبرگزاری برنا؛ روز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، یکصد و هشتمین جلسه کارگروه سلامت، محیط‌زیست و تغییرات اقلیم با حضور ۸ تن از اعضای کارگروه برگزار شد.

در این نشست، با حضور سعید مداح دبیر کارگروه سلامت، محیط زیست و تغییرات اقلیم، ۱۷ طرح در این حوزه علمی بررسی شد.

بر همین اساس، طرح‌های بررسی شده به ترتیب شامل ۳ پسا دکتری، ۵ رساله دکتری و ۹ طرح پژوهشی بوده است.

از میان طرح‌های بررسی شده در جلسه کارگروه، در مجموع ۹ طرح به تصویب رسید که شامل ۲ پسا دکتری و ۷ طرح پژوهشی است.

از میان طرح‌های مصوب می‌توان به مواردی نظیر طرح پسا دکتری در خصوص فرایند‌های غشایی در سیستم‌های پیش تصفیه صنایع آب شیرین‌کن و همچنین مدلسازی اثرات محیط‌زیستی و اقتصادی ساخت غشا الترافیلتراسیون در مقیاس صنعتی به منظور بومی‌سازی فرایندهای غشایی در سیستم‌های پیش تصفیه صنایع آب‌شیرین‌کن یکی دیگر از پسادکتری های مصوب بود

در خصوص طرح پژوهشی تفاهم نامه‌ای می توان به بررسی میزان جذب فلزات سنگین ناشی از شیرابه ته سیگار‌های ر‌ها شده توسط ماکروجلبک‌های دریای خزر اشاره کرد.

با تصویب کارگروه سلامت، محیط زیست و تغییرات اقلیم مواردی نظیر طراحی و بهینه‌سازی تهیه و اصلاح کوانتوم دات‌های کربنی سبز از پلیمر‌های طبیعی شامل سلولز و نشاسته و بررسی کاربرد آن در حذف آلاینده‌های آبی در قالب طرح پژوهشی بررسی شده و مورد حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما