فشار کنگره آمریکا به شرکت‌ها برای افشای نحوه خرید و فروش داده

۱۴۰۲/۰۲/۲۴ - ۲۲:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۳۲۲۲
فشار کنگره آمریکا به شرکت‌ها برای افشای نحوه خرید و فروش داده
گروهی از قانون‌گذاران دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا طی نامه‌ای از ۲۰ شرکت کارگزار داده از جمله «Equifax»، شرکت «Oracle» و «Whitepages»، خواستند که اطلاعات جمع‌آوری شده از مشتریان آمریکایی و نحوه استفاده و توزیع آن‌ها را افشا کنند.

خبرگزاری برنا؛ قانون‌گذاران خواستار شفافیت در الگوی جمع‌آوری و استفاده انواع اطلاعات حساس مانند سلامت، موقعیت مکانی و داده‌های تلفن هستند. همچنین شرکت‌ها باید بگویند که چه اطلاعاتی را از افراد زیر سن قانونی جمع‌آوری می‌کنند.

کارگزاران داده موظف هستند پاسخ دهند که خرید یا فروش چه نوع داده‌ای را غیرمجاز می‌دانند، چه محدودیت‌هایی برای اشتراک داده با اشخاص ثالث رعایت می‌کنند و صحت داده‌هایی که جمع‌آوری و توزیع می‌کنند، چگونه تأیید می‌شود. سؤالات دیگر به کشف میزان درآمد کسب‌وکارها از فروش داده‌ها و منابع به دست آوردن آن‌ها مربوط می‌شود.

کمیته فرعی نظارت و تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا، ماه گذشته جلسه‌ای را با حضور متخصصان برای بررسی «نقش کارگزاران داده در اقتصاد دیجیتال» برگزار کرد. این کمیته برای تصویب قانون جامع حریم خصوصی همچنان بر روی این بخش از صنعت فناوری متمرکز است.

به عقیده کارشناسان، نمایندگان نسبت به توافق پیشنهادی اخیر بین کمیسیون تجارت فدرال و ارائه‌دهنده خدمات سلامت روان آنلاین «BetterHelp» نیز حساسیت نشان داده‌اند. کمیسیون یاد شده پیش‌تر مدعی شده بود که این شرکت اطلاعات حساس مشتری را برای تبلیغات با وب‌سایت‌های شخص ثالث به اشتراک گذاشته است.

قانون‌گذاران یاد شده در متن نامه اعلام کردند: «نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی آمریکا در صنعت کارگزاری داده‌ها چیز جدیدی نیست و قوانین موجود به اندازه کافی از داده‌های آمریکایی‌ها در برابر سوء استفاده محافظت نمی‌کند و کارگزاران داده می‌توانند به راحتی قوانین و قوانین موجود را دور بزنند.»

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز