رونمایی از دستگاه اندازه‌گیری کشش بین سطحی و زاویه تماس در نمایشگاه بین‌المللی نفت

۱۴۰۲/۰۳/۰۲ - ۱۱:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۶۸۰۹
رونمایی از دستگاه اندازه‌گیری کشش بین سطحی و زاویه تماس در نمایشگاه بین‌المللی نفت
در جریان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از دستگاه اندازه‌گیری کشش بین سطحی و زاویه تماس که با تلاش پژوهشگران گروه توسعه میادین نفت و گاز پژوهشکده علوم پایه کاربردی طراحی و ساخته شد، رونمایی شد.

خبرگزاری برنا؛ دکتر میرحسین طاهری طراح و سازنده دستگاه درباره خصوصیات این محصول فناورانه گفت: این دستگاه قابلیت اندازه‌گیری پارامترهای مهمی همچون کشش بین سطحی (Interfacial Tension) و زاویه تماس (Contact Angle) در شرایط فشاری و دمای بالا را داراست. اندازه‌گیری این موارد در دما و فشار مخزن از اهمیت بالایی برخوردار است که این دستگاه امکان ایجاد شرایط فشاری حداکثر تا psi 10000 و دمای ℃ 120  را فراهم ساخته است.

 وی افزود:از مزایای دیگر این دستگاه می توان از تعبیه خطوط شستشو و تخلیه و قابلیت تعویض سوزن تزریق قطره که امکان اندازه گیری بازه گسترده ای از کشش های بین سطحی از مقادیر بسیار کم تا مقادیر بالا را برای کاربر فراهم می کند، نام برد.

گفتنی است، نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از 27 تا 30 اردیبهشت‌ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد و پژوهشکده علوم پایه کاربردی آخرین دستاوردهای خود نظیر دستگاه ویژوال سِل، دستگاه بمب نمونه‌گیری، دستگاه اندازه‌گیری کشش بین سطحی و زاویه تماس و پکیج پرتابل پاکسازی آلودگی نفتی را در غرفه جهاد دانشگاهی در معرض دید علاقمندان گذاشت.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز