همکاری آمریکا و ژاپن در حوزه تولید تراشه

۱۴۰۲/۰۳/۰۷ - ۱۹:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۸۹۴۹
همکاری آمریکا و ژاپن در حوزه تولید تراشه
افزایش همکاری‌های دو جانبه در تحقیق و توسعه تراشه‌های پیشرفته و سایر فناوری‌های نوظهور به منظور تقویت روابط در زمینه نیمه‌هادی‌ها، در جدیدترین راهبرد ایالات‌متحده آمریکا و ژاپن در دستور کار دو کشور متحد قرار گرفته است.

خبرگزاری برنا؛ افزایش همکاری‌های دو جانبه در تحقیق و توسعه تراشه‌های پیشرفته و سایر فناوری‌های نوظهور به منظور تقویت روابط در زمینه نیمه‌هادی‌ها، در جدیدترین راهبرد ایالات‌متحده آمریکا و ژاپن در دستور کار دو کشور متحد قرار گرفته است.

خبر حصول این توافق پس از دیدار یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن با جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات‌متحده آمریکا در دیترویت، طی بیانیه‌ای منتشر شد. تفاهم یاد شده همچنین شامل همکاری در حوزه محاسبات کوانتومی و توسعه فناوری هوش مصنوعی نیز می‌شود.

لازم به ذکر است که واشنگتن و توکیو جبهه‌ای واحد در راستای جلوگیری از دسترسی چین به فناوری ساخت تراشه‌های پیشرفته تشکیل داده‌اند و در زمینه افزایش تولید نیمه‌هادی‌ها و ایمن‌سازی بخش‌های پیشرفته و ضروری برای رشد اقتصادی، با یکدیگر همکاری می‌کنند.

آمریکا، ژاپن و سایر کشورهای پیشرفته عضو گروه هفت (G۷)، هفته گذشته بر سر لزوم ریسک‌زدایی از روابط خود با چین به توافق رسیدند.

دو کشور همچنین توافق کردند که برای شناسایی و حل‌و‌فصل معضل تمرکز جغرافیایی تولید که موجب تضعیف انعطاف‌پذیری زنجیره تأمین نیمه‌هادی‌ها می‌شود، با یکدیگر همکاری کنند. آن‌ها همچنین متعهد به تقویت زنجیره تأمین با بهره‌گیری از همکاری قدرت‌های نوظهور و کشورهای در حال توسعه شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز