عرضه فناوری جدید Arm برای تلفن همراه هوشمند

۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ۱۰:۵۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۲۶۰
عرضه فناوری جدید Arm برای تلفن همراه هوشمند
شرکت طراحی تراشه «Arm» فناوری جدیدی برای «CPU» و «GPU» تلفن‌های همراه هوشمند راه اندازی کرده است.

خبرگزاری برنا؛ این شرکت بریتانیایی اعلام کرد که پیشنهادات جدید بخشی از برنامه راهکارهای محاسباتی «Arm Total Compute Solutions ۲۰۲۳» است و همچنین راهکارهای نرم‌افزاری جدیدی برای توسعه‌دهندگان «Arm» نیز در بر دارد.

«GPU» جدید «Arm» که «Immortalis G۷۲۰» نام دارد بر اساس نسل پنجم معماری واحد پردازش گرافیکی ساخته شده است و انتظار می‌رود تجربه بصری پیشرفته‌ای ارائه دهد.

تراشه «CPU Cortex-X۴» نیز ذیل خوشه محاسباتی «Armv۹ Cortex CPU» معرفی شده است که انتظار می‌رود کارکرد بیشتری داشته باشد و از برنامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی کند.

شرکت «Arm» مدعی است که تراشه‌های جدید ۱۵ درصد قدرتمندتر و ۴۰ درصد کارآمدتر از نسخه‌های قبلی پردازنده‌های گرافیکی و مرکزی هستند.

کریس برگی، معاون ارشد و مدیر کل این شرکت گفت: «محصولاتی که امروز عرضه می‌کنیم، نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار را تأمین می‌کنند.»

این شرکت مدعی است که در طول سال‌های گذشته، هرگز تا این اندازه به نقشه راه توسعه «CPU» و «GPU» خود متعهد نبوده است و طی سال‌های آینده سرمایه‌گذاری هنگفتی بر بخش‌های کلیدی، افزایش همکاری و تأمین نیاز شرکایش خواهد داشت.

استوارت پن، مدیر کل بخش خدمات ریخته‌گری اینتل گفت: ترکیب فناوری پیشرو «۱۸A» اینتل با جدیدترین و قدرتمندترین هسته پردازشگر شرکت «Arm»، یعنی «Cortex X۴»، فرصت‌هایی را برای شرکت‌هایی که به دنبال طراحی نسل‌های بعدی و نوآورانه موبایل هستند، به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز