هشدار نهاد ناظر حریم خصوصی ژاپن به شرکت OpenAI

۱۴۰۲/۰۳/۱۵ - ۲۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۰۷۹
هشدار نهاد ناظر حریم خصوصی ژاپن به شرکت OpenAI
نهاد ناظر حریم خصوصی کشور ژاپن به شرکت «OpenAI»، سازنده چت‌بات «ChatGPT» هشدار داد که داده‌های حساس را بدون اجازه افراد جمع‌آوری نکند.

خبرگزاری برنا؛ کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که «OpenAI» باید داده‌های حساسی را که برای آموزش ماشین جمع‌آوری می‌کند، به حداقل برساند و تهدید کرد که در صورت افزایش نگرانی‌های حریم خصوصی، اقدامات بیشتری برای مقابله با این مسئله انجام خواهد داد.

نهادهای تنظیم‌گر سراسر جهان در مقطع زمانی حاضر، در تلاش هستند تا قوانینی را برای استفاده از هوش مصنوعی مولد تدوین و اجرا کنند. به عقیده طیف گسترده‌ای از کارشناسان، ژاپن به منظور حفظ بهره‌وری در شرایط کاهش جمعیت، انگیزه زیادی برای همگام شدن با پیشرفت‌های هوش مصنوعی و روباتیک دارد.

این نهاد ناظر نیاز به حفظ تعادل میان نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و مزایای بالقوه هوش مصنوعی مولد از جمله سرعت بخشیدن به نوآوری و مقابله با مشکلاتی مانند تغییرات آب و هوایی خاطر را نشان کرد.

بر اساس گزارش شرکت تحلیلی «SimilarWeb»، ژاپن جایگاه سومین منبع بزرگ ترافیک به وب‌سایت «OpenAI» محسوب می‌شود. سم آلتمن، مدیر عامل این شرکت، در ماه آوریل و پیش از اجلاس سران گروه هفت (G۷) با فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن ملاقات کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز