الزام برچسب‌گذاری محتوای تولیدی هوش مصنوعی در اروپا

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۲۰:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۳۹۳
الزام برچسب‌گذاری محتوای تولیدی هوش مصنوعی در اروپا
ورا جورووا، مسئول کمیسیون شفافیت و ارزش‌ها اتحادیه اروپا اعلام کرد شرکت‌هایی که از ابزارهای هوش مصنوعی مولد مانند «ChatGPT» و «Bard»، استفاده می‌کنند باید محتوای تولید شده را در راستای مبارزه با اخبار جعلی برچسب‌گذاری کنند.

خبرگزاری برنا؛ بر اساس برآوردهای صورت گرفته، این قبیل پلتفرم‌ها پتانسیل بالایی در زمینه تولید اطلاعات نادرست دارند.

«ChatGPT» که اواخر سال گذشته با حمایت شرکت مایکروسافت رونمایی شد، رقابت شدیدی را در میان شرکت‌های فناوری برای ارائه محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی مولد به راه انداخت. با پیشرفت روزافزون این فناوری، نگرانی‌ها درباره سوء‌استفاده احتمالی از آن و افزایش تولید اطلاعات نادرست توسط بازیگران مخرب و برخی دولت‌ها افزایش یافت.

جورووا در یک کنفرانس مطبوعاتی در این خصوص گفت: «مدیران ارشدی که هوش مصنوعی مولد را در سرویس‌های خود مانند «Bingchat»، متعلق به مایکروسافت و «Bard» متعلق به گوگل ادغام می‌کنند، باید تدابیر لازم را اتخاذ کنند تا این سرویس‌ها دستمایه عوامل مخرب برای تولید اطلاعات نادرست و اخبار قرار نگیرند. مدیران ارشدی که سرویس‌هایی با پتانسیل انتشار اطلاعات نادرست تولید شده توسط هوش مصنوعی دارند، باید فناوری خود را برای شناسایی این قبیل محتوا برچسب‌گذاری کنند.»

وی شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و متا که آیین‌نامه اتحادیه اروپا برای مقابله با اطلاعات نادرست را پذیرفته‌اند، موظف کرد در ماه جولای گزارشی از اقدامات حفاظتی خود در این حوزه ارائه دهند.

توییتر، طی روزهای اخیر از آیین‌نامه یاد شده خارج شد. جورووا در واکنش به این اقدام پلتفرم یاد شده، ضمن تهدید به افزایش نظارت‌ها، گفت: «توئیتر با خروج از این آیین‌نامه توجه زیادی را به خود جلب کرده است و اقدامات و انطباق آن با قوانین اتحادیه اروپا به شدت و فوریت بررسی خواهد شد.»

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز