اتهام همکاری اپل با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا

۱۴۰۲/۰۳/۱۶ - ۲۲:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۵۲۴
اتهام همکاری اپل با سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا
سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) مدعی شد که آمریکا طی یک عملیات جاسوسی، با استفاده از نرم‌افزارهای نظارتی پیچیده به هزاران آیفون حمله کرده است.

خبرگزاری برنا؛ سازمان یاد شده اعلام کرد که ردپای عملیات اطلاعاتی سرویس‌های ویژه آمریکایی را در هک دستگاه‌های موبایل اپل این کشور را کشف کرده است.

بر اساس گزارش آزمایشگاه امنیت سایبری کسپرسکی، ده‌ها دستگاه اپل متعلق به کارمندان این شرکت در عملیات یاد شده آسیب دیده‌اند. سرویس امنیت فدرال روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که چندین هزار دستگاه اپل از جمله تلفن همراه مشترکین داخلی روسیه و دیپلمات‌های خارجی مستقر در این کشور آلوده شده‌اند.

سازمان اطلاعاتی یاد شده، این عملیات را نشان‌دهنده همکاری نزدیک اپل و آژانس امنیت ملی ایالات‌متحده آمریکا (NSA) دانست.

این در حالی است که اپل در بیانیه‌ای اتهامات وارد شده به این شرکت را رد و تصریح کرد: ما هرگز با هیچ دولتی برای نفوذ به محصولات اپل همکاری نکرده‌ایم و هرگز هم نخواهیم کرد.

یوجین کسپرسکی، مدیر عامل شرکت امنیت سایبری کسپرسکی، این عملیات را حمله سایبری بسیار پیچیده و حرفه‌ای توصیف کرد که مدیران سطوح عالی و متوسط روسیه را هدف قرار داده است.

ایگور کوزنتسوف، محقق شرکت یاد شده به رویترز گفت که کسپرسکی از ابتدای سال جاری ترافیکی غیرعادی در شبکه وایفای خود کشف کرده است. وی در ادامه افزود در حالی که تلفن همراه کارکنان این شرکت یکی از اهداف حمله یاد شده بوده است، اما کاملاً اطمینان دارد که کسپرسکی هدف اصلی این عملیات نبوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز