افزایش سودآوری کشاورزان با کمک فناوری زنجیره‌بلوکی

۱۴۰۲/۰۳/۱۷ - ۰۹:۴۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۵۴۱
افزایش سودآوری کشاورزان با کمک فناوری زنجیره‌بلوکی
یک نوآفرین هندی فعال در حوزه کشاورزی، در نظر دارد از فناوری زنجیره‌بلوکی برای برقراری ارتباط بین کشاورزان محلی و خریداران عمده استفاده کند و بدین‌ترتیب، بازده مالی را در صنعت کشاورزی هند افزایش دهد.

خبرگزاری برنا؛ یک نوآفرین هندی فعال در حوزه کشاورزی، در نظر دارد از فناوری زنجیره‌بلوکی (بلاک‌چِین) برای برقراری ارتباط بین کشاورزان محلی و خریداران عمده استفاده کند و بدین‌ترتیب، بازده مالی را در صنعت کشاورزی هند افزایش دهد.

شرکت در این راستا از همکاری دولت بهره‌مند خواهد شد و به کشاورزان در دورترین مناطق این کشور کمک خواهد کرد تا محصولات خود را بدون واسطه وارد بازار کنند و به شکل عمده بفروشند.

روستاییان و کشاورزان با ثبت‌نام در بستر زنجیره‌بلوکی که به آن‌ها معرفی می‌شود، اطلاعات خود را در سامانه ثبت می‌کنند و به خریداران نیز مستقیما دسترسی دارند.

در الگوی کنونی، واسطه‌ها در هند محصولات کشاورزی را بسیار ارزان‌تر از قیمت واقعی خریداری می‌کنند و سود کشاورزان نصیب آن‌ها می‌شود. زنجیره‌بلوکی می‌تواند انقلابی در حذف واسطه‌ها ایجاد کند.

گفتنی‌ست کشاورزان، قهرمانان اقتصاد هندوستان هستند و باید اطمینان حاصل گردد که تمامی آن‌ها به بازار اصلی محصولات کشاورزی دسترسی دارند و واسطه‌ها، حقوق آن‌ها را تضییع نمی‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما