استاندار:

۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در استان مرکزی بهبود یافته اند / بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به وضعیت سفید رسیده است / سالن‌های سینما و کنسرت با ظرفیت ۵۰ درصد فعال می‌شود

۱۳۹۹/۰۳/۱۷ - ۱۳:۲۹:۲۴
کد خبر: ۱۰۱۱۴۷۹
۸۰ درصد مبتلایان به کرونا در استان مرکزی بهبود یافته اند / 
بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به وضعیت سفید رسیده است / سالن‌های سینما و کنسرت با ظرفیت ۵۰ درصد فعال می‌شود
استاندار مرکزی گفت: وضعیت شیوع وروس کرونا در نیمی از شهرهای این استان سفید و در نیم دیگر زرد است و هیچ شهری در این خطه در وضعیت قرمز قرار ندارد.

به گزارش برنا از اراک ، سید علی آقازاده  در  گفت وگو با خبرنگاران در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: از ۱۲ شهرستان استان مرکزی ۶ شهرستان دلیجان، کمیجان، آشتیان، خنداب، زرندیه و شازند در وضعیت سفید و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور رتبه دوم را داشت اما با تلاش‌های شبانه روزی مسئولان امر و کادر بهداشت و درمان این استان هم‌اکنون به لحاظ شیوع این بیماری در جایگاه ۲۱ کشور قرار دارد و تا چند روز آینده این رتبه افزایش پیدا می‌کند.

استاندار مرکزی ادامه داد: ۸۰ درصد از مبتلایان بیماری ناشی از ویروس کرونا در این استان تاکنون بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و تنها ۱۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های منطقه بستری هستند.

آقازاده اظهار داشت: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نیز به وضعیت سفید رسیده و از ۱۵ خردادماه جاری پذیرای بیماران سرطانی است و مبتلایان به کووید ۱۹ در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک بستری هستند.

وی عنوان کرد: استان مرکزی در طول یک هفته گذشته فوتی بر اثر بیماری کرونا نداشته و این مهم یکی از توفیقات بزرگ است و باید با توجه ویژه مردم برای حفظ شرایط موجود و بهبود آن بیش از پیش تلاش شود و مردم نکات ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دهند.

استاندار مرکزی گفت: کرونا تمام نشده و اگر مردم نسبت به این بیماری بی‌توجه باشند، امکان افزایش شیوع دوباره آن در استان مرکزی وجود دارد و انتظار است مردم همچنان از حضور در مراکز و تجمع‌های شلوغ بپرهیزند و تمام موارد بهداشتی را رعایت کنند.

آقازاده اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا سالن‌های سینما و کنسرت با ظرفیت ۵۰ درصد از سالن‌ها، مهدهای کودک، کلاس‌های آموزشی و دفاتر گردشگری داخلی کشور و به تبعه آن در استان مرکزی از ۲۴ خردادماه بازگشایی و فعال می‌شود.

وی گفت: فعالیت گردشگری خارجی نیز همچنان ممنوع است و در نشست بعدی ستاد ملی مقابله با کرونا برای آن تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی می‌شود و و سالن‌های پذیرایی و عروسی نیز همچنان تا اطلاع ثانوی تعطیل است و اجازه بازگشایی ندارند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا،  نمازجمعه نیز از اول تیرماه امسال در شهرهای با خطرپذیری متوسط و یا در شهرهای زرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا می‌شود.

آقازاده اظهار داشت: شرایط شیوع کرونا در کشور در روزهای اخیر خوب نیست و در برخی استان‌های همجوار مرکزی با رشد صعودی همراه بوده که این امر می‌تواند خطر و ریسک افزایش این بیماری را در استان رقم زند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص طرح مومنانه در استان مرکزی نیز گفت: این طرح از روزهای نخست در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مورد توجه جدی قرار گرفت و ۱۰۰ هزار بسته هدفگذاری شد که تاکنون ۹۰ هزار بسته تهیه و با نام و آدرس افراد تحویل شده و ۳۰ هزار بسته دیگر نیز در حال تهیه است که به زودی توزیع می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز