همزمان با هفته جهانی معلولین و در راستای گسترش مسئولیت اجتماعی

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۲۰:۴۲:۱۸
کد خبر: ۱۴۰۷۷۹۰
همزمان با هفته جهانی معلولین و در راستای گسترش مسئولیت اجتماعی
از کارکنان معلول شرکت گاز استان مرکزی تجلیل شد.

به گزارش برنا از مرکزی، بمناسبت روز جهانی معلولین طی مراسمی به همت شرکت گاز استان مرکزی و باحضور محمدرضا زیدوند سرپرست بهزیستی استان مرکزی، محمدرضا سمیعی مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی و جمعی از کارکنان شرکت گاز،از کارکنان معلول این شرکت تجلیل شد.

محمد رضا زیدوند سرپرست بهزیستی استان مرکزی در این مراسم گفت: معلولیت واژه‌ای است که بیشتر در ذهن ما به معنای یک ناتوانی معنی می‌شود و می‌تواند مشکلاتی را برای فرد معلول ایجاد کند، اما معلولان بارها این را به اثبات رسانده‌اند که معلولیت، محدودیت نیست بلکه یک فرصت برای ظهور مهارتهای علمی ، هنری ،ورزشی و مذهبی این عزیزان است.

وی افزود: با عنایت به تفاهم نامه فی مابین سازمان بیمه سلامت ایران و سازمان  بهزیستی کشور ، از این پس بیمه سازمان بیمه سلامت ایران خدمات مطلوبی را به طیف گسترده ای از  افراد دارای معلولیت ارائه مینماید.

زیدوند گفت: این افراد با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند که درک شرایط این قشر و برنامه ریزی برای برطرف کرد آن از وظایف نهادهای حمایتی و بیمه ای است.

سرپرست بهزیستی استان مرکزی اظهار داشت: سازمان بیمه گر بیمه سلامت به دنبال ارتقاء سطح خدمات به افراد دارای معلولیت در حوزه توانبخشی هستند، به طوری که یکی از موضوعاتی که به صورت جدی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران پیگیری می‌شود، بحث پوشش بیمه ای خدمات پیشگیری، مداخلات درمانی افراد دارای معلولیت است.

زیدوند گفت: در راستای این تفاهم نامه خدمات ارائه شده به معلولین جامعه که قبلا 8 کد خدمتی بوده است ، هم اکنون به  ۵۹ کد خدمتی به این افراد افزایش پیدا کرده و امیدواریم که شاهد سطح گسترده تر از ارائه خدمت به این قشر از جامعه باشیم.

وی ادامه داد: علاوه بر پوشش خدمات در بخش دولتی، پرداخت در بخش عمومی غیر دولتی و خصوصی نیز در تعهد سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته است.

 زیدوند ابراز کرد: طبق  تفاهم نامه جدید فی مابین سازمان بیمه سلامت ایران با  سازمان بهزیستی کشور از مجموع  ۵۹ کد خدمتی به معلولان ۶ کد خدمتی در حوزه کار درمانی، ۱۱ کد خدمتی در گفتار درمانی، ۷ کد خدمتی در بخش بینایی سنجی، ۹ کد خدمتی در شنوایی سنجی، ۱۵ کد در پروتز و ارتز و پنج کد در حوزه فیزیوتراپی می توان اشاره کرد. 

وی گفت:  ۶ کد خدمتی هم توسط پزشکان متخصص مختلف ارائه می‌شود که امیدواریم روز به روز شاهد ارائه خدمات گسترده تری  به این افراد جامعه باشیم.

سمیعی مدیر عامل شرکت گاز استان مرکزی در ادامه گفت: معلولان، به حق، مصداق بارز حکمت و رحمت خداوند می باشند که چنانچه به حکمت برخی از توانشان کاسته شده است، به رحمت درهای بیشمار دیگری به توانمندی شان افزاشته شده است و وظیفه دینی ما است که توجه ویژه به این عزیزان داشته باشیم و در گاز استان مرکزی در بحث مناسب سازی فضاهای اداری تاجایی که مقدور بوده سعی کردیم تا فضای ادارات را طوری مناسب سازی کنیم که این عزیزان کمترین مشکل را داشته باشند. فرصت را غنیمت می شمرم ، دوازدهم آذر ماه روز جهانی معلولان  را تبریک عرض نموده  و سلامتی، بهروزی و توفیق روزافزون شما را از خداوند متعال خواستارم.

شایان ذکر است در پایان مراسم با اهداء لوح تقدیر و هدایا از ایشان تقدیر بعمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز