کتاب حماسه سلیمانی رونمایی شد

۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - ۱۳:۵۸:۰۳
کد خبر: ۱۴۱۸۶۱۵
کتاب حماسه سلیمانی رونمایی شد
همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار دلها، آیین رونمایی و معرفی کتاب «حماسه سلیمانی» با حضور علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی در تالار آیت اله هاشمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک برگزار شد.

به گزارش برنا از مرکزی ، صادق رمضانی، عضو هیئت علمی گروه تاریخ، زبان و ادبیات دانشگاه دمشق در این مراسم گفت: شهید سلیمانی تجسم‌بخش مقاومت علیه استکبار جهانی است و ایشان با فرماندهی خود در سوریه، معادلات استکبار را تغییر داد.

رمضانی گفت: سردار سلیمانی در جبهه سوریه تمام معادلات غربی‌ها را که روی آن هزاران روز و ساعت برنامه ریزی کرده بودند، به هم ریخت و با شهادت ایشان، مردم سوریه با برگزاری مراسم در تمامی استانها، یاد این سردار جبهه مقاومت را گرامی داشتند.

1003646481_35040859

وی با اشاره به مراسم رونمایی کتاب «حماسه سلیمانی» افزود: حماسه سلیمانی کتابی است ادبی که مجموعه‌ای از متون ادبی همچون داستان کوتاه و نمایشنامه در آن گردآوری شده است. در این کتاب دو قصهٔ کودکانه نیز وجود دارد و این به مفهوم انتقال ادبی مستمر و جنبشی است و شهید قهرمان در بین کودکان مقاومت که او را به‌خوبی می‌شناسند و شاهدی بر ارزش‌هایش بوده‌اند، تصویر درخشانی دارد.

1002352362_35040264

عضو هیئت علمی دانشگاه دمشق گفت: رویکرد اتخاذ شده در این کتاب برآمده از عشق ناب به حاج‌قاسم در گسترهٔ جغرافیای سوریه و همهٔ استان‌های این کشور است و با توجه به اینکه در کمترین زمان گردآوری و چاپ شده و در واقع گوشه ای از آثار ادبی در صحنهٔ ادبیات سوریه و یکی از جلوه‌های ترسیم‌شده دربارهٔ شخصیت شهید سلیمانی است، نیاز است مطالب کاملتری در چاپ‌های بعدی ضمیمهٔ آن شود.

جواد ماستری فراهانی، مترجم کتاب «حماسه سلیمانی» با اشاره به روند نگارش کتاب گفت: این کتاب توسط محمد حورانی، نویسنده سوری گردآوری‌شده و نشر صاد آن را منتشر کرده است و ابعاد مختلف شخصیت حاج‌قاسم سلیمانی در سوریه و مواضع ایشان در کنار فرزندان و ملت سوریه و لبنان را بررسی کرده است.

1001955181_35040959

ماستری فراهانی افزود: حماسه سلیمانی نشان عشق و قدردانی از شهید حاج قاسم سلیمانی و جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به اینکه متون ادبی شامل خاطره، نمایشنامه و نامه هایی به سردار دلها در آن گردآوری شده، برای مخاطب به ویژه قشر جوان و نوجوان می تواند جذاب باشد.

جعفری، مدیرکل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این مراسم گفت: شهید سلیمانی تربیت یافته واقعی مکتب امام خمینی(ره) است که با ارزش‌های اسلامی برگرفته از کتاب و سنت، پرورش یافت و بزرگترین پاداش را با شهادت خویش دریافت کرد.

1002474884_35041124

جعفری افزود: امروز جبهه مقاومت به برکت خون این شهید بزرگوار با اقتدار و صلابت در مقابل سلطه‌طلبی استکبار جهانی ایستاده است و حقیقت تأثیر حاج‌قاسم سلیمانی بر ساختار ارزشی نظام اجتماعی بر همگان ثابت شده است.

وی ادامه داد: شخصیت حاج قاسم مورد احترام تمامی آحاد جامعه بود و ایشان به‌عنوان یک الگوی نظامی، انسانی و اخلاقی برای فرزندان‌مان و نسل جدید می بایست بیشتر معرفی شود و ساخت فیلم، نگارش کتاب و زندگینامه این شهید سرافراز در این راستا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

1001930964_35040480

قاسمی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله مصباح یزدی و سومین سالروز شهادت سردار سلیمانی در خصوص مکتب امام خمینی(ره) و ویژگی های شهید سلیمانی و مکتب حاج قاسم نکاتی را مطرح کرد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی نیز در این مراسم گفت: مکتب شهید سلیمانی سرمایه نظام اسلامی و پرورش دهنده نسل‌های آینده انقلاب است و گسترش این مکتب ارزشمند باید جزو اولویت های اصلی نهادهای فرهنگی و آموزشی قرار گیرد.

‌حجت الاسلام ظرافت افزود: با معرفی و ترویج کتاب های تالیف شده پیرامون زندگی بابرکت شهید سلیمانی می‌توان نسل جوان و نوجوان را با مکتب حاج قاسم بیش از پیش آشنا نمود و این مکتب انسان ساز را به جهانیان معرفی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز