۴۱۸ خانواده استان مرکزی در نوبت فرزندخواندگی هستند

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۵:۵۸:۵۱
کد خبر: ۱۴۲۷۲۵۳
۴۱۸ خانواده استان مرکزی در نوبت فرزندخواندگی هستند
سرپرست معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۴۱۸ خانواده این استان در نوبت فرزندخواندگی هستند که بیشتر این افراد متقاضی سرپرستی کودکان دختر هستند.

به گزارش برنا از مرکزی ، اعظم علیمددی،  روز سه‌شنبه در اراک گفت: ۵۰ تا ۷۰ درصد کودکانی که در مراکز بهزیستی شامل خانه فرزندان و شیرخوارگاه‌ها پذیرش می‌شوند به خانواده‌های متقاضی سپرده می‌شوند.

وی بیان کرد: ۳۰ درصد بقیه کودکان بعد از رفع مسئله خانوادگی و داشتن صلاحیت لازم به آغوش خانواده خود، باز می‌گردند.

سرپرست معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: در مراکز نگهداری کودک و نوجوان بی‌سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش این سازمان، کودکان و نوجوانان با سنین زیر ۱۸ سال دختر و پسر نگهداری می‌شوند اما خانواده‌ها بیشتر متقاضی فرزند خواندگی شیرخوار و به ویژه دختر هستند.

علیمددی افزود: تحویل کودکان بی‌سرپرست به خانواده‌های اصلح، برنامه ویژه بهزیستی است و در این واگذاری دقت و وسواس زیادی توسط کارشناسان انجام می‌شود.

وی، داشتن تمکّن مالی، صلاحیت اخلاقی، نداشتن اعتیاد و گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از جمله شرایط دریافت فرزندخوانده از طریق بهزیستی اعلام کرد.

سرپرست معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: کودک آزاری، جرایم و اصلاح نشدن خانواده پس از اعمال جرم از جمله مواردی است که سرپرستی کودک را از خانواده سلب می‌کند.

علیمددی افزود: براساس قانون و به‌ منظور رعایت حال فرزند خوانده‌ها، از خانواده‌ها تعهد گرفته می‌شود تا یک سوم اموال خود را به نام فرزند خوانده خود کنند.

وی بیان کرد: متقاضیان سرپرستی کودک می‌توانند بدون مراجعه حضوری به ادارات بهزیستی از طریق سامانه فرزندخواندگی نسبت به ثبت نام اولیه و ارائه مدارک خود اقدام کنند.

سرپرست معاونت اجتماعی اداره کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: امسال ۶۰ کودک شامل ۲۵ دختر و ۳۵ پسر زیر ۶ سال و بیشتر از این سن، در مراکز بهزیستی استان پذیرش شدند.

علیمددی افزود: در ۹ ماه سال گذشته نیز ۴۴ کودک شامل ۳۶ کودک زیر ۶ سال و ۸ کودک با سن بیشتر از ۶ سال به مراکز بهزیستی سپرده شدند که در مقایسه با امسال، روند پذیرش کودکان حدود ۲۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: آگاهی و فرهنگ‌سازی در استان موجب شده تا خانواده و کودکان از حقوق قانونی خود مطلع باشند و در تماس با سامانه ۱۲۳ این حقوق خود را از متولیان حوزه اجتماعی مطالبه کنند.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز