صادرات ۶۲۶ تن آلایش مرغی از استان مرکزی

۱۴۰۱/۱۲/۰۲ - ۰۹:۴۷:۵۹
کد خبر: ۱۴۳۹۲۷۶
صادرات ۶۲۶ تن آلایش مرغی از استان مرکزی
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۶۲۶ تن آلایش مرغی از ابتدای سال جاری تاکنون با نظارت این اداره کل به خارج از کشور صادر شد

به گزارش برنا از مرکزی ، دکترمحمد فتاحی  روز سه‌شنبه در اراک افزود: صادرات آلایش مرغی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۵ برابر افزایش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۱۷۶ هزار و ۱۴ قطعه آبزیان زینتی و ۳۷۳ تن پودر گوشت نیز در این مدت با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یک هزار و ۲۲۹ تن تخم مرغ خوراکی نیز امسال در قالب ۴۶ محموله با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

فتاحی اظهار کرد: ۶۸۳ هزار و ۸۰۰ عدد تخم مرغ نطفه دار نیز در این مدت در قالب ۶ محموله به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: ۲ هزار و ۱۶۶ تن خوراک و مکمل آبزیان نیز امسال در قالب ۲۰ محموله و یک هزار و ۶۱۰ کیلوگرم عسل امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه ۴۵۵ تن گوشت مرغ منجمد امسال در قالب ۲۱ محموله از این استان به خارج از کشور صادر شد، بیان کرد: صادرات این محصول نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

فتاحی افزود: همچنین ۱۰ تن محصولات لبنی و ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام زنده (گوسفند) امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز