۲ هزار و ۶۶ معلول استان مرکزی دارای پلاک ویژه خودرو هستند

۱۴۰۱/۱۲/۰۷ - ۰۹:۲۵:۵۴
کد خبر: ۱۴۴۱۴۶۴
۲ هزار و ۶۶ معلول استان مرکزی دارای پلاک ویژه خودرو هستند
سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۶۶ معلول واجد شرایط در این استان از پلاک ویژه خودرو با هدف تردد آسان استفاده می‌کنند.

به گزارش برنا از مرکزی ، محمود حسین آبادی ،سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی روز یکشنبه در اراک گفت: ۷۱۳ پلاک ویژه خودرو مربوط به معلولان جسمی و حرکتی و یک‌هزار و ۳۵۳ پلاک مربوط به معلولان ذهنی است.

وی بیان کرد: پلاک ویژه خودرو برای افراد دارای معلول واجد شرایط است و این مجوز به گروه‌های دارای معلولیت متوسط، شدید و خیلی شدید داده می‌شود.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: این اداره کل در اجرای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، فراهم‌سازی امکانات لازم برای تقویت مشارکت اجتماعی و رفع موانع موجود برای ورود معلولان به اماکن عمومی (آموزشی، درمانی، محل کار) اقدام به صدور پلاک ویژه کرده است.

حسین‌آبادی، شرایط استفاده از پلاک ویژه معلولان را شامل ثبت درخواست، ارجاع به کارشناس، بررسی شرایط متقاضی و تطابق با دستورالعمل‌های مربوطه (از نظر شدت معلولیت، نوع معلولیت)، معرفی به کمیته توانبخشی، معرفی افراد تایید شده به استان و معرفی به پلیس راهور ناجا عنوان کرد.

وی بیان کرد: امکان بهره‌مندی فرد دارای معلولیت از جای پارک ویژه معلولان فراهم است و برابر آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی هرگونه توقف در زیر تابلوهای پارک ویژه معلولان برای خودروهای غیرپلاک معلولین ممنوع است.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان مرکزی اضافه کرد: در صورتی که فردی واجد شرایط دریافت پلاک ویژه خودروی معلولان باشد می‌تواند به یکی از مراکز مثبت زندگی یا بهزیستی شهرستان محل سکونت خود مراجعه و درخواست خود را ارایه دهد تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

۳۳ هزار و ۶۸۷ معلول در استان مرکزی شناسایی شده که از این تعداد، ۱۴ هزار و ۴۴۹ معلول جسمی و حرکتی، ۶ هزار و ۵۵۱ معلول ذهنی و چهار هزار و ۸۷۴ نفر معلول شنوایی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز