از قشرهای ضعیف جامعه در آستانه سال جدید حمایت کنید

۱۴۰۱/۱۲/۱۹ - ۱۳:۵۰:۲۱
کد خبر: ۱۴۴۶۶۵۳
از قشرهای ضعیف جامعه در آستانه سال جدید حمایت کنید
امام جمعه اراک گفت : ازقشرهای ضعیف جامعه در آستانه سال جدید حمایت کنید.

به گزارش برنا از مرکزی ،آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اراک، گفت :  مردم مومن و خداجوی استان مرکزی باید در آستانه سال جدید حمایت از فقرا، مستمندان، ایتام و همه نیازمندان را در نظر داشته باشند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: برنامه‌های نوروزی مردم باید حول محور صله رحم باشد و مردم باید در این ایام از اسراف و تجمل گرایی پرهیز کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: کشور ایران به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع در جهان معرفی شده است و شهروندان باید در هر شرایطی نسبت به حفظ ارزش های اسلامی، انجام واجبات و پرهیز از ناهنجاری‌های اخلاقی تلاش کنند.

امام جمعه اراک بیان کرد: برخی از ناهنجاری های موجود در جامعه به دلیل کمرنگ شدن نقش تحکیم نظام خانواده اتفاق می افتد که این مهم تنها به دلیل نادیده گرفتن ارزش های اسلامی و دوری از معنویت است.

وی بیان کرد: در این ایام باید از اسراف و هزینه‌های اضافی جلوگیری کرد و دست نیازمندان را گرفت تا مورد عنایت خداوند متعال قرار بگیریم.

امام جمعه اراک با بیان اینکه، خانواده در اسلام مقدس است و عالی‌ترین سرمایه جتماعی به شمار می‌رود، گفت: نباید اجازه داد، دشمنان جوانان را فریب دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: لازم است آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، ارشاد اسلامی، صدا و سیما و همگان نسبت به ارزش‌های دینی توجه جدی داشته باشند و با نظارت دستگاه‌های متولی از بروز مشکلات در آینده کاست.

وی بیان کرد: برخی مسائل و بداخلاقی‌ها به جایگاه خانواده آسیب وارد می‌کند و باید آموزش به‌هنگام و حکیمانه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، به کاهش نرخ باروری در استان مرکزی اشاره کرد، و گفت: تلاش برای افزایش نسل جوان و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده یکی از ضروری ترین فرایض مسئولان و آحاد مردم است.

آیت الله‌ دری نجف‌آبادی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره تولید اشاره کرد و افزود: ایشان سالهاست که شعار سال را برمبنای تولید نامگذاری می‌کنند، بنابراین باید به بخش اقتصادی برای افزایش تولید ناخالص ملی توجه شود.

امام جمعه اراک به هفته دختکاری اشاره کرد و گفت: گسترش فضای سبز و حراست از مراتع و جنگل‌های استان ضمن تاثیر در زیبایی بصری و محیطی و سلامت هوا، در ایجاد فضاهای بانشاط تفریحی و ورزشی برای خانواده ها نیز حائز اهمیت است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: کاشت نهال و گسترش فضای سبز باید با صرفه پ‌جویی در مصرف آب همراه باشد و با بهره گیری از شیوه‌های جدیدتر و آبیاری قطره‌ای باید مصرف آب را در استان تقلیل دهیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به اقدام وحشیانه رژیم صهیونیستی در حمله به جنین اشاره کرد و افزود: ما از این حرکت رژیم صهیونیستی ابراز تنفر می‌کنیم و دولت جنایتکار اسراییل هرگز نمی‌تواند در مقابل جوانان فلسطینی مقاومت کند.

وی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ساخت ناو و شناورهای مدرن نشان داد قدرت نظامی جمهوری اسلامی بسیار بالا است.

امام جمعه اراک گفت: کشور مشکلاتی دارد اما باید قدر این اقتدار، نظام و رهبری را دانست و برای سربلندی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز