پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» در اراک

۱۴۰۱/۱۲/۲۰ - ۱۲:۲۴:۵۴
کد خبر: ۱۴۴۶۹۹۳
پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» در اراک
آتش نشانی اراک مردم را به شرکت در پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» دعوت کرد.

به گزارش برنا از مرکزی ، آتش پاد سوم «محسن فضلی»سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک » در اراک با هدف پیشگیری از حوادث تلخ و ترویج فرهنگ شادابی در کانون گرم خانواده، برای پنجمین سال متوالی راه‌اندازی شد و امید است همه مردم به این پویش بپیوندند.

فضلی ادامه داد : اجرای پویش «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» توسط سازمان آتش‌نشانی و پیوستن شهروندان به این پویش، گامی برای حفظ سلامتی مردم است و امید است شهروندان اراکی نقش پررنگی در این پویش داشته باشند تا چهارشنبه پایان سال، با آرامش و بدون آتش‌بازی و موادمحترقه خطرناک سپری شود.

وی بیان کرد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده که راه‌اندازی این پویش کمک شایانی در راستای جلوگیری از رفتارهای حادثه‌ساز در شب چهارشنبه پایان سال دارد و این اقدام فرهنگی و آموزشی با رویکرد ترویجی، مسیری برای پاسداشت فرهنگ اصیل ایرانی و پرهیز از رفتارهای خطرساز است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک ادامه داد: در این پویش از شهروندان انتظار است تا در فضای مجازی پیمان ببندند تا از موادمحترقه خطرناک استفاده نکنند و شب چهارشنبه پایان سال را در کنار افراد خانواده باشند.

فضلی گفت: نقش والدین در کاهش حوادث و رفتارهای پرخطر فرزندان بسیار موثر است و باید والدین در روزهای پایان سال، مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند و آنها را از خطرات استفاده از مواد آتش‌زا آگاه کنند.

وی اظهار کرد: با فروکش کردن ویروس کرونا و بازگشایی مدارس، کارشناسان آموزشی این سازمان در سال جاری با حضور در مدارس، هشدارهای لازم در خصوص مخاطرات ناشی از حوادث شب چهارشنبه آخر سال را به دانش‌آموزان گوشزد می‌کنند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هر ایستگاه آتش‌نشانی مدارس منطقه خود را تحت پوشش قرار می‌دهد و همه تلاش‌ها به کار گرفته شده تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و نصب بنرهای هشدار دهنده در سطح شهر، آموزش‌های لازم و خاص به شهروندان ارایه شود و آگاهی بخشی مناسب صورت گیرد.

فضلی، از آماده‌باش کامل سازمان آتش‌نشانی اراک در شب چهارشنبه پایان سال خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، علاوه بر آماده‌باش ۱۱ ایستگاه آتش‌نشانی در این شب، چند تیم ویژه با ۲۵۰ نفر از آتش‌نشانان و ۳۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین آتش‌نشانی برای سه‌شنبه پایان سال، در نقاط مختلف حضور دارند.

وی تاکید کرد: برای تامین ایمنی شهروندان و همیاری با آنان در شب چهارشنبه پایان سال، ناوگان خودرویی و آتش‌نشانان در نقاط مختلف سطح شهر اراک از ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۲۳ اسفندماه تا پایان این آیین آماده خدمت‌رسانی است و مدیران عملیاتی آتش‌نشانی نیز با خودروهای سازمانی به صورت مستمر در خیابان‌ها و معابر، گشت‌زنی دارند.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک افزود: متاسفانه ساخت ترقه‌های دست‌ساز توسط نوجوانان و جوانان، هرساله حادثه‌ساز بوده و در روزهای گذشته نیز در یک حادثه، بر اثر انفجار ترقه‌ای دست‌ساز، نوجوانی به همراه مادرش دچار مصدومیت و راهی بیمارستان شدند.

فضلی بیان کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث چهارشنبه آخر، از یک ماه گذشته مکاتباتی با اتاق اصناف و اتحادیه‌های خاص مانند صنف رنگ‌فروشی صورت گرفته تا از فروش تجهیزات موردنیاز ساخت ترقه دست‌ساز، خودداری کنند.

وی از عموم شهروندان خواست تا ضمن رعایت نکات ایمنی، در هنگام بروز هرگونه حادثه، با حفظ خونسردی خود، مراتب را به سامانه ۱۲۵ و یا نیروهای آتش‌نشانی مستقر در سطح شهر اطلاع دهند و در صورت مشاهده خودروهای آتش‌نشانی حین اعزام به ماموریت، مسیر را برای تردد این خودروها باز نگه دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز